آریا بانو
عصرانه/ مافین کدو سبز، خوشمزه و عالی
شنبه 14 تیر 1399 - 11:16:03 AM
آریا بانو - مجله قرمز / مافین کدو سبز یک مافین غذایی سبزیجات نیست بلکه یک شیرینی با کدو سبز تابستانی است. این مافین به همان خوشمزگی مافینهای میوه‌ای مثل مافین موز است. شما برای درست کردن این مافین کار سختی ندارید، فقط کافی ست کدو را رنده کنید و با سایر مواد مخلوط کنید.
مافین کدو سبز یکی از مافینهای خوشمزه و متنوع است که با یک سبزی تابستانی (صیفی) درست می‌شود. مافین کدو سبز به شکلهای مختلفی درست می‌شود. مافین کدو سبز شکلاتی یا با شکلات چیپسی یا گاهی هم علاوه بر کدو سبز، سبزیجات دیگری همچون هویج هم به آن اضافه می‌شود. برای ایجاد تعادل در طعمها و دادن یک مزه ترش و شیرین به آن مقداری زغال اخته هم به آن اضافه می‌شود که البته استفاده از آن اختیاری است اما طعم فوق العاده‌ای ایجاد می‌کند. شما برای دادن طعم به آن انتخابهای متنوعی خواهید داشت. می‌توانید ادویه پای کدو استفاده کنید یا کمی پودر کاکائو برای ایجاد رنگی تیره و شکلاتی. همانند کاپ کیک کدو تنبل در اینجا هم از کره استفاده شده تا بیشتر بافتی کیک مانند و لطیف داشته باشد تا مافین.
مواد لازم:
کدو سبز: 2 پیمانه (1 عدد کدو سبز بزرگ)
کره: 1/2 پیمانه (100 گرم)
شکر سفید: 1 پیمانه
تخم مرغ: 2 عدد
آرد نان: 1 و 1/2 پیمانه
جوش شیرین: 1 قاشق چایخوری
نمک: 1 قاشق چایخوری
اسانس وانیل: 1/2 قاشق چایخوری
روغن تخم کتان: 1/2 قاشق چایخوری (اختیاری و برای افزودن امگا3 به مافین)
زغال اخته خشک شده: 1/2 پیمانه
طرز تهیه:
فر را با حرارت 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک قالب مافین 12 تایی را کاغذ بگیرید یا با اسپری آشپزی چرب کنید.
در کاسه همزن برقی یا کاسه‌ای مناسب برای مخلوط کردن، کره و شکر را با همزن بزنید تا به صورت کرم در آید.
کدو سبز را با پوست رنده کرده و آن را فشرده کنید تا آب اضافی آن خارج شود. 2 عدد تخم مرغ را که کمی زده‌ایم به مخلوط اضافه می‌کنیم. سپس کدوی آب گرفته را داخل کاسه می‌ریزیم.
در کاسه‌ای جداگانه، 1 و 1/2 پیمانه آرد، 1 قاشق چایخوری جوش شیرین، 1/2 قاشق چایخوری نمک را ریخته و با ویسک دستی با هم مخلوط کنید تا با هم یکدست شوند.
مخلوط آردی را به مخلوط کره و تخم مرغ اضافه کنید و با هم هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.
سپس 1/2 قاشق چایخوری اسانس وانیل و 1/2 قاشق چایخوری روغن تخم کتان (در صورت استفاده) داخل کاسه بریزید. سر آخر هم 1/2 پیمانه زغال اخته خشک را اضافه کنید. مخلوط را با هم ترکیب کنید. خمیر باید غلیظ باشد.
خمیر را با استفاده از اسکوپ بستنی داخل قالب مافین بگذارید. هر کدام از آنها باید تقریبا تا بالا پر شوند. می‌توان از قالبهای مافین سیلیکونی نیز استفاده کرد.
قالب مافین را در فر بگذارید. اجازه دهید به مدت 25 دقیقه یا تا زمانی که وقتی خلال دندان در آن فرو می‌کنید تمیز بیرون بیاید.
بعد از این زمان، قالب مافین را روی توری شیرینی پزی بگذارید و چند دقیقه اجازه دهید تا خنک شود، سپس مافینها را خارج کنید. برای نگهداری مافین باقی مانده آنها را در ظرفی دردار گذاشته و نگهداری کنید. این مافین را می‌توان هم به عنوان صبحانه و هم عصرانه استفاده کرد.
منبع: natasha"skitchen

http://www.banounews.ir/fa/News/344429/عصرانه--مافین-کدو-سبز،-خوشمزه-و-عالی
بستن   چاپ