آریا بانو
بازیکنانم با شکم خالی قهرمان شدند!
پنجشنبه 12 تیر 1399 - 5:19:52 AM
آریا بانو - ایسنا / مربی تیم پایه والیبال سایپا مدعی است که "بیشترین قرارداد بازیکنانم 5 میلیون است، اما به آن‌ها گفته‌اند که اگر پول خود را می‌خواهند باید آن 20 درصد پاداش را به همراه 10 درصد از قرارداد اصلی خود ببخشند، در غیر این صورت بروند و از هر کجا که می‌توانند پول خود را بگیرند".
بهمن سلطانی درباره برکناری‌اش از مدیریت تیم‌های پایه باشگاه سایپای تهران، توضیح داد: از سه سال قبل یعنی در سال‌های 96، 97 و 98 به عنوان مدیر تیم‌های پایه در تیم سایپا با انتصاب آقای درویش فعال بودم که دراین مدت هم تیم‌های بنده همیشه روی سکو بوده‌اند. اوج کار ما نیز در سال گذشته بود که تیم‌های نوجوانان و جوانان سایپا بدون حتی یک شکست روی سکوی قهرمانی ایستادند. بهترین بازیکن و بهترین نتایج‌ هم برای تیم ما بود. با مدیریت آقای مدبر و آقای فراهانی به عنوان قائم مقام باشگاه، بنده و تیم سایپا با کمترین هزینه که حتی خجالت می‌کشم مبلغ قرارداد خودم را اعلام کنم، توانستیم در این رده‌های سنی به موفقیت دست یابیم. بنده 45 سال در والیبال بوده‌ام و دوست دارم که به این رشته خدمت کنم که با مبلغ پایین کار می‌کردم. بالاترین قرارداد تیم نوجوانان و جوانان سایپا 5 میلیون بود و تنها دو بازیکن ما قرارداد 7 میلیون تومانی داشتند.
پیشکسوت والیبال ایران، با بیان اینکه بازیکنان رده نوجوانان سایپا از شهرستان‌ها می‌آمدند و گاها پول خوابیدن در مسافرخانه را هم نداشته‌اند، تصریح کرد: ما بازیکنی داشتیم که در چمن‌های اطراف برج آزادی می‌خوابید، اما به عشق والیبال اعتراضی نمی‌کرد. برخی از این بازیکنان با بدترین شرایط در تیم حضور داشتند و حتی به من می‌گفتند که پول خریدن نان را هم ندارند. سال سختی بود اما آقای مدبر در قرارداد آن‌ها آورده بود که اگر قهرمان شوند، 20 درصد مبلغ قراردادشان به آن‌ها پاداش می‌دهد، قراردادهایی که از یک میلیون تا 5 میلیون تومان بود.
او ادامه داد: با همه مشکلاتی که داشتیم فصل به پایان رسید و تا آن زمان 30 درصد قراردادها به بازیکنان پرداخت شد، آقای مدبر تصمیم داشت باقی تعهداتی که به تیم داشت را عملی کند که مسائل کرونا پیش آمد و نهایتا آقای کاشانی مدیرعامل باشگاه شد. پس از گذشت دو ماه به آقای کاشانی گفتم که برای تیم باید چکار کنیم؟ گفتند همه کارها را به عهده معاونت باشگاه گذاشته‌اند. الان فردی به نام حسن رسایی معاونت باشگاه را برعهده دارد که بنده اصلا اسم او را نشنیده‌ام. وقتی با او صحبت کردم در جواب گفتند "آقای سلطانی بنده رزومه شما را می‌دانم و اگر نیاز باشد با شما همکاری می‌کنیم!" این موضوع در حالی است که او اصلا در چه جایگاهی است که بخواهد برای من یا آینده تیم تعیین تکلیف کند. چنین افرادی خواهند رفت و امثال سلطانی هستند که در والیبال می‌مانند.
سلطانی با انتقاد از عملکرد باشگاه سایپا ادامه داد: آقای کاشانی هم که جواب زحمات این بازیکنان را با کنار گذاشتن بنده داد، اما وقتی سال گذشته بازی‌ها بدون مشکل به پایان رسیده چرا تصمیم دارد قرارداد ناچیز این بازیکنان را کاهش دهد؟ چگونه یک فردی در فلان معاونت که هیچ جایگاهی در والیبال ندارد ماهی چند میلیون حقوق دریافت می‌کند، اما قرارداد 5 میلیونی یک نوجوان که با امید فراوان در حال تلاش است باید کاهش یابد؟
او در ادامه انتقادهایش از مدیریت باشگاه سایپا، ادعا کرد: در باشگاه میلیون‌ها تومان به یک فرد بازنشسته حقوق می‌دهند، اما به این بازیکنان که بیشترین قرارداد آن‌ها 5 میلیون است، گفته‌اند که اگر پول خود را می‌خواهند باید آن 20 درصد پاداش را به همراه 10 درصد از قرارداد اصلی خود ببخشند و در غیر این صورت بروند و از هر کجا که می‌توانند پول خود را بگیرند. این بچه‌ها با شکم خالی کار کرده‌اند و این رفتارها در شان باشگاه بزرگی چون سایپا نیست که این آقایان رفتار می‌کنند.
ملی‌پوش سابق والیبال ایران، با بیان اینکه در حال حاضر قراردادهای تیم بزرگسالان سایپا نزدیک به 15 میلیارد تومان شده است، مدعی شد: مربی که فصل گذشته در تیم گنبد 100 میلیون تومان می‌گرفت، امسال با تیم سایپا 300 میلیون قرارداد بسته است. بازیکنی که سال گذشته 280 میلیون می‌گرفت، امسال با سایپا 800 میلیون تومان قرارداد دارد. من کاری به ستاره‌هایی چون موسوی، معروف، محمودی و .. ندارم، چون تعداد این افراد در والیبال ما انگشت شمار است و نوش جان‌شان، اما وقتی نیمکت نشین سایپا 800 میلیون دریافتی دارد چرا قرارداد 5 میلیونی یک نوجوان باید کاهش یابد؟
وی ادامه داد: سازمان بازرسی باید به این موضوع ورود کند که چرا وقتی یک بازیکن سال گذشته 100 میلیون تومان گرفته امسال باید 280 میلیون بگیرد؟ من از قدیم با ناصر شهنازی مشکل داشته‌ام، اما خدا می‌داند که او سال گذشته برای تیم سایپا خیلی زحمت کشید که تیمش مدعی لیگ بود. تیم شهنازی با 6 میلیارد و 200 میلیون تومان بسته شده بود، چرا امسال قرارداد تیم والیبال سایپا به 13 و نیم میلیارد تومان رسیده و هنوز هم ترکیب این تیم کامل نیست؟
او در ادامه ادعاهای خود گفت: نمی‌دانم چه توجیهی دارد که مدیرعامل افراد کم هزینه‌ای چون بنده را کنار گذاشته است؟ وقتی هزینه‌های تیم والیبال سایپا با در نظر گرفتن رقابت‌های آسیایی نزدیک به 18 میلیارد تومان خواهد شد، چگونه کارمندان این باشگاه اخراج می‌شوند؟ من نمی‌دانم این آقایان چطور جوابگو خواهند بود‍! امیدوارم سازمان بازرسی کل کشور به این موضوعات ورود کرده و از آقایان دلیل بخواهد. امسال قرار بود تیم والیبال سایپا با 10 میلیارد تومان بسته شود، اما تاکنون با قرارداد مربیان و بازیکنانش نزدیک به 13 میلیارد هزینه روی دست باشگاه گذاشته‌اند. معاون باشگاهی که بازنشسته بوده و در حد والیبال یاران نیست، 17 میلیون تومان ماهیانه دریافتی دارد و برای افرادی چون من که 40 سال در والیبال این کشور زحمت کشیده‌ام تعیین تکلیف می‌کند! بازیکنی که سال گذشته از تیم شهرستانی 200 میلیون می‌گرفت، امثال از سایپا 400 میلیون دریافت می‌کند. 8 بازیکن ذخیره تیم سایپا به اندازه یک تیم کامل لیگ برتر هزینه در بر داشته است.
پیشکسوت والیبال ایران در پایان مدعی شد: کادرفنی تیم سایپا به تنهایی یک میلیارد و خورده‌ای هزینه داشته و بازیکنی که سال گذشته یک بازی هم کامل وارد زمین نشده است، 700 میلیون برای فصل جدید قرارداد بسته است. یک پشت خط زن ذخیره، یک سرعتی زن ذخیره و یک پاسور ذخیره، هر کدام 700 میلیون قرارداد بسته‌اند که دریافتی همین سه بازیکن به تنهایی دو میلیارد و 100 میلیون تومان می‌شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/343903/بازیکنانم-با-شکم-خالی-قهرمان-شدند!
بستن   چاپ