آریا بانو
شیرینی ها/ رولت پلنگی برای جشن تولد
چهارشنبه 11 تير 1399 - 15:51:03
آریا بانو - بیتوته / چی لازم دارم:
تخم مرغ 3 عدد
آرد 60 گرم
شکر 40 گرم
شیر 30 گرم
روغن مایع 30 گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 و نیم قاشق چایخوری
چطور بپزم:
برای تهیه رولت پلنگی، ابتدا زرده و سفیده را جدا کنید، سپس سفیده را با همزن بزنید تا پف کند بعد کم کم شکر را اضافه کنید آنقدر هم بزنید تا کاملا حجیم و پفدار شود. سپس زرده را با شیر و روغن و وانیل هم بزنید بعد آرد را اضافه کنید و کامل هم بزنید سپس سفیده را به زرده اضافه کنید و آرام هم بزنید که پف مواد نخوابد اکنون کمی از مواد آماده شده را داخل قیف بریزید و داخل قالب یا سینی فر 20*30 کاغذ روغنی که انداخته و روی آن را چرب کنید و به شکل نامنظم از مواد داخل فر بریزید.
سعی کنید نه خیلی خلوت باشه نه خیلی شلوغ که طرح های روی رولت مشخص باشند. سپس سینی را به مدت 3 دقیقه در فریزر قرار دهید در این فاصله به بقیه مواد پودر کاکائو اضافه کنید. سینی را از فریزر خارج کنید و مواد کاکائویی را روی آن بریزید بعد در فر از قبل گرم شده با درجه ی 200 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه بپزید.
بعد از پخت 5 دقیقه روی سینی را بپوشانید تا سرد شود.
سپس آن را روی دستمال برگردانید و کاغذ روغنی آن را جدا کنید و کیک را با همان دستمال لوله کنید و اجازه بدهید‌ کاملا خنک شود. بعد خامه ی فرم گرفته را روی کیک بمالید و آن را لول کنید و داخل یخچال بگذارید.
نکته برای تهیه رولت خامه ای طرحدار :
• وسط رولت می توانید از مارمالاد یا مربا یا خامه یا کرمفیل استفاده کنید.
• می توانید از موز یا هر میوه ای که دوست دارید به صورت خرد شده روی خامه ی بین رولت استفاده کنید.
• در تهیه رولت طرح دار و کلیه کیک هایی که در ساختار آن از سفیده و زرده به صورت جداگانه استفاده می شود، هنگام جدا کردن زرده و سفیده به هیچ عنوان نباید زرده داخل سفیده وجود داشته باشد در غیر این صورت سفیده پف نخواهد کرد.
• بهتر است 1 قاشق شکر به سفیده بزنید، در این صورت پف سفیده نخواهد خوابید و خطای هم زدن به حداقل خواهد رسید. همچنین می توانید از 1/8 کرم تارتار و یا آب لیمو‌تازه به سفیده بزنید تا سفیده پف بهتری داشته باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/343422/شیرینی-ها--رولت-پلنگی-برای-جشن-تولد
بستن   چاپ