آریا بانو
اختصاص بیش از 500 میلیارد تومان برای حمایت از کسب و کارهای زیان دیده از کرونا در سیستان و بلوچستان
سه شنبه 10 تير 1399 - 11:28:34
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، 509 میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده در کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: تاکنون 15 هزار و 59 طرح اقتصادی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که پس از بررسی شرایط متقاضیان، بنگاه های مشمول برای پیگیری ادامه مراحل دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
وی تعداد نیروی کار شاغل در این طرح ها را 29 هزار و 246 نفر اعلام کرد.
جهاندیده اظهار داشت: این تسهیلات به 14 رسته شغلی و حدود 500 زیر رسته دستگاه های ذی ربط مشخص شده اند، پرداخت می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از تسهیل روند پرداخت این تسهیلات هم خبر داد و ادامه داد: طبق مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا نرخ سود تسهیلات 12 درصد است و بازپرداخت این تسهیلات بعد از دو‌ماه تنفس و از مهرماه شروع می‌شود و دوره بازپرداخت 24 ماهه خواهد بود.
جهاندیده گفت: همچنین در گذشته قرار بود به واحدهایی که نیروی کار آنها از مقرری بیمه بیکاری استفاده کرده اند تسهیلات تعلق نگیرد که با اصلاح این روند در صورتی که تعدادی از بیمه شدگان کارگاه از بیمه بیکاری استفاده کرده باشند، به تعداد کارگران باقی مانده در کارگاه که بیمه بیکاری استفاده نکرده اند(حتی یک نفر) می توانند از تسهیلات استفاده کنند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: 12 بانک عامل برای اجرای این طرح در استان تعیین شده است که متقاضیان پس از دریافت پیامک و طی کردن فرایند ثبت نام در سامانه کارا، از طریق دستگاه های بخشی به این بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
جهاندیده یادآور شد: این تسهیلات برای شاغلین در واحدهای کسب و کار با تعداد کمتر از 50 نفر به ازای هر شاغل 120 میلیون ریال اختصاص خواهد یافت.
وی افزود: ضمن اینکه این تسهیلات برای کسب و کارهایی که از شیوع این بیماری بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر شاغل 160 میلیون ریال واریز می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از واحدهای تولیدی و صنفی آسیب دیده از شیوع کرونا خواست هرچه زودتر و در موعد باقی مانده برای ثبت نام دریافت تسهیلات اقدام کنند.
جهاندیده همچنین تاکید کرد: برای رانندگان مسافربر برون و درون شهری هم به میزان 60 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود که در فرایند پیش بینی شده برای این افراد، درخواست تسهیلات آنها نیاز به تایید دستگاه اجرایی نداشته و مستقیما به بانک های عامل معرفی می شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/342394/اختصاص-بیش-از-500-میلیارد-تومان-برای-حمایت-از-کسب-و-کارهای-زیان-دیده-از-کرونا-در-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ