آریا بانو
اختصاص 2356 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در آذربایجان شرقی
سه شنبه 10 تير 1399 - 11:28:32
وزارت رفاه
آریا بانو - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی از اختصاص دو هزار و 356 میلیارد تومانی تسهیلات ویژه کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا برای این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی،حسین فتحی گفت: شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاههای به شدت آسیب دیده از ویروس کرونا در استان آذربایجان شرقی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده و بر این پایه، سه نوع تسهیلات به ترتیب 6 میلیون، 12 میلیون و 16 میلیون تومانی فراهم شده است .
سرپرست اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی درباره شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار بر اساس شیوه نامه اعلامی اظهار کرد: واحدهای مشمول باید فهرست بیمه شاغلان مربوط به اسفند 1398 را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند و در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی است که فهرست شاغلان مربوط به فروردین 99 را تا پایان اردیبهشت 99 به سازمان تامین اجتماعی ارائه کرده باشند .
وی ادامه داد: در صورتی که شاغلان واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد 99 استفاده کنند مشمول دریافت این تسهیلات نخواهند شد و ثبت نام در سامانه کارا صرفا هیچ گونه حقی را برای متقاضی نخواهد کرد .
وی با اعلام میزان تسهیلات ابلاغی برای استان آذربایجان شرقی بیان کرد : مبلغ 2356 میلیارد تومان برای تسهیلات ویژه کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا سهم استان آذربایجان شرقی تعیین شده است .
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خدمات سامانه کارا برای متقاضیان رایگان است، از متقاضیان این تسهیلات در استان خواست به دقت نسبت به مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی در سامانه اقدام نموده تا بدون ابهام و با داشتن آگاهی نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند .
فتحی گفت: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با هدف حمایت و پشتیبانی از کسب و کارهای به شدت آسیب دیده از کرونا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا به آدرس اینترنتی https://kara.mcls.gov.ir را فراهم کرده که همچنان ثبت نام در این سامانه برای متقاضیان دارای شرایط در استان ادامه دارد .
وی با تبیین فرایند پرداخت این تسهیلات به صاحبان واحدهای کسب وکار خصوصی و تعاونی مشمول طرح به صورت کارفرمایی و خویش‌فرمایی گفت: آن دسته از بنگاه‌هایی که در رسته‌های 14 گانه مصوب با 550 زیررسته اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته‌اند و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود کرده اند مشمول این تسهیلات هستند .
وی در خاتمه با اعلام آخرین وضیعت طرح های تسهیلات روستایی نهاد های حمایتی خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد2979 طرح به میزان مبلغ 1125 میلیارد ریال و با پیش بینی اشتغال 3753 نفر و همچنین عملکرد کمیته فنی تسهیلات روستایی مابین دو کارگروه 266طرحهای مصوب شده به مبلغ 310 میلیارد ریال با میزان اشتغال پیش بینی شده 319 نفر تصویب شده است.
فتحی افزود: عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی استان از سهم سال 98 تا 27خرداد سال جاری براساس سهمیه ابلاغی به بانک، از سوی بانک های عامل 72000میلیون ریال و تعداد طرحهای ارسالی به بانک224 طرح با مبلغ 75700میلیون ریال و تسهیلات پرداختی به 185طرح با مبلغ 62600 میلیون ریال است که تاکنون 87 درصد پرداخت شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/342391/اختصاص-2356-میلیارد-تومان-تسهیلات-برای-مشاغل-آسیب-دیده-از-کرونا-در-آذربایجان-شرقی
بستن   چاپ