آریا بانو
دانش‌آموزان با مشارکت خانواده‌ها فیلم‌های کوتاه علمی می‌سازند/آخرین مهلت ارسال آثار
دوشنبه 9 تير 1399 - 15:36:55
آریا بانو - به گزارش ایسنا، بنیاد مصطفی(ص)، برگزار کننده چهارمین دوره مسابقه دانش‌آموزی نور است. این رخداد به مناسبت گرامیداشت پروفسور یاغی برگزار می‌شود و پذیرای دانش آموزان علاقه‌مند به عرصه‌های علم و فناوری است.
هدف از برگزاری این رویداد ایجاد انگیزه میان نسل نوجوان جهان اسلام، ایجاد افق­‌های نوین در زمینه علم و فناوری و کمک به رشد استعدادهای درخشان است.
مسابقه و رخداد علمی نقشی تعیین‌کننده در تشویق نسل جوان و نوجوان برای فعالیت در عرصه‌های علمی دارد. با توجه به شیوع کرونا و تعطیل شدن مراکز آموزشی، می‌توان با ایجاد رقابت‌های علمی، انگیزه دانش‌آموزان را برای فعالیت‌های علمی و آموزشی افزایش داد. این رویداد نیز در چهارمین دوره برگزاری خود این هدف را دنبال می‌کند.
دانش‌­آموزان می‌­توانند تا پایان مردادماه سال 99 با مراجعه به سایت بنیاد مصطفی(ص) به بخش مسابقه دانش‌آموزی نور مراجعه و در قالب گروه‌های دو یا سه نفره آثار علمی خود را به صورت فیلم‌های 60 ثانیه‌ای به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.
مسابقه دانش‌آموزی نور هر سال در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود. موضوع دوره چهارم مسابقه نیز ساخت فیلم‌های علمی کوتاه یک دقیقه‌­ای با موضوع ماده و انرژی است.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دور قبلی مسابقه دانش‌­آموزی نور در بخش مدارس در حوزه رباتیک برگزار شد. در آن دوره از برگزاری مسابقات، پنج ­هزار و 122 دانش‌آموز در قالب دو هزار و 183 گروه ثبت ­نام کردند و یک هزار و 733 فیلم به سایت دبیرخانه ارسال شد و در نهایت در روز اختتامیه از 100 گروه منتخب تقدیر بعمل آمد. مهلت ارسال آثار به مسابقه دانش آموزی نور در این دوره از مسابقات، تا 31 مردادماه سال 1399 تمدید شده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/341891/دانش‌آموزان-با-مشارکت-خانواده‌ها-فیلم‌های-کوتاه-علمی-می‌سازند-آخرین-مهلت-ارسال-آثار
بستن   چاپ