آریا بانو
نظارت عراق بر زیستگاه مرزی کولگ بیشتر می‌شود
دوشنبه 9 تير 1399 - 11:23:19
آریا بانو - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: کنترل و نظارت بر تردد شکارچیان غیرمجاز در جدار مرزی کولگ در شهرستان مهران توسط عراق بیشتر می‌شود.

غلامرضا ابدالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی دیدار اخیر فرمانداران واسط عراق و مهران مقرر شد طرف عراقی نظارت و کنترل بر تردد شکارچیان غیرمجاز در نوار مرزی منطقه حفاظت شده کولگ در سمت کشور خود را بیشتر کند.
وی افزود: نظارت‌ها از طرف مرز ایران توسط مرزبانی و نیروهای یگان حفاطت مهران با وجود اقلیم سخت و وسعت آن در مقایسه با طرف عراقی بسیار مطلوب و موفق است ولی برای حفظ جان و سلامت وحوش لزوم کنترل و نظارت طرف عراقی در نوار مرزی داخل این کشور احساس می‌شود.
ابدالی یادآور شد: در پی رایزنی‌های متعدد با مسوولان استان واسط، در آخرین دیدار فرماندار مهران با فرماندار واسط اواخر هفته گذشته طرف عراقی بر تشدید نظارت‌ها برای کنترل آن سوی مرز مهران تاکید کرد.
وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت منطقه حفاظت شده کولگ که زیستگاه انواع گونه‌های وحوش و پرندگان است در هفته محیط زیست پاسگاه دائمی محیط‌بانی کولگ در منطقه تنگه باریکه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کولگ نزدیک به 59 هزار هکتار گستره دارد.
استان ایلام دارای بیش از 143 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط زیست است.
از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و 700 هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/341745/نظارت-عراق-بر-زیستگاه-مرزی-کولگ-بیشتر-می‌شود
بستن   چاپ