آریا بانو
سیب زمینی شکم پُر با سس پیازچه
يکشنبه 8 تير 1399 - 16:08:49
آریا بانو - مجله دلگرم / می‌توانید با ساده ترین مواد در دسترس‌تان, این اسنک گیاهی و ساده، ولی بسیار خوش طعم را تهیه نمایید.
مناسب برای :4 نفر
زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت
سیب‌زمینی شکم‌پر یک غذای خوشمزه و آسان است که برای هر زمانی مناسب است. شما می‌توانید این غذا را به سهولت در هر موقعیت و برای هر وعده‌ای، برای خودتان و دوستان‌تان آماده کنید. این غذا در مدت 2 ساعت آماده می‌شود و برای سرو به تعداد 4 نفر مناسب است.
مواد لازم برای تهیه سیب زمینی شکم پُر با سس پیازچه:
مواد لازم مقدار مورد نیاز
سیب زمینی 2 عدد بزرگ
شیر ½ پیمانه
کره 2 قاشق غذاخوری
پنیر خامه‌ای 2 قاشق غذاخوری
پنیر چدار یا گودا رنده‌ شده ½ پیمانه
نمک درشت و فلفل آسیاب‌شده به مقدار لازم
پیازچه خرد‌شده مقداری برای تزئین
طرز تهیه سیب زمینی شکم پُر با سس پیازچه
فر را از قبل روی 190 درجه سانتیگراد قرار می‌دهیم. سیب زمینی‌ها را خوب می‌شوییم ولی پوست آنها را نمی‌گیریم. سپس آنها را با چنگال سوراخ می‌کنیم و روی سینی فر قرار داده و می‌گذاریم 1 ساعت و نیم بپزد تا نرم شوند.
سپس 10 دقیقه می‌گذاریم خنک شوند.(در صورتی‌که تمایل دارید غذای‌تان زودتر آماده شود، می‌توانید سیب زمینی‌ها را درون مایکروویو به مدت 9 دقیقه روی درجه بالا بپزید و سپس در فر با حرارت 190 درجه، آن را 20 دقیقه دیگر بپزید.)
پس از پخته شدنِ سیب‎زمینی‌ها، آنها را در جهت طولی نصف می‌کنیم. داخل سیب‌زمینی‌ها را تا جایی خالی می‌کنیم تا یک پوسته نازک (به شکل کاسه) از آنها باقی بماند. سیب‌زمینی‌هایی که خالی کرده‌ایم را داخل کاسه می‌ریزیم. شیر، کره، پنیر خامه‌ای و ¼ پیمانه پنیر رنده شدهٔ چدار یا گودا را اضافه می‌کنیم. نمک و فلفل می‌زنیم، پیازچه را اضافه و مخلوط می‌کنیم.
این مواد را داخل پوست سیب‌زمینی‌ها می‌ریزیم و داخل ظرف فر می‌چینیم. ¼ پیمانه پنیر باقیمانده را روی آن می‌ریزیم. حدود 15 تا 20 دقیقه در فر می‌پزیم تا کاملاً گرم شود و در انتها پس از بیرون آوردن از فر می‌توانیم آنها را با پیازچه تزئین کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/340895/سیب-زمینی-شکم-پُر-با-سس-پیازچه
بستن   چاپ