آریا بانو
ابتکار عجیب هنرمند ایرانی
شنبه 7 تير 1399 - 09:02:02
آریا بانو - لست سکند / شیرین عابدینی راد، هنرمند فرهیخته، آیینه‌هایی را در مکان‌های غیرمنتظره نصب می‌کند تا رابطه ما با طبیعت را نشان دهد. نمایشگاه‌های او در سراسر جهان - از ایتالیا، استرالیا گرفته تا ایران - به اشکال مختلف و هیجان‌انگیز مانند یک درب باز که در شن و ماسه‌ها فرورفته یا تکه‌هایی پراکنده که منعکس‌کننده مسیری در کویر یا آسمان بر روی زمین هستند به نمایش درآمده‌اند.
عابدینی راد در وب‌سایت خود توضیح می‌دهد: «ازنظر من، استفاده از آینه‌ها برای ایجاد بهشت روی زمین ضروری است. آینه دارای یک مفهوم مهم عرفانی در فرهنگ ایرانیان است. او آینه‌هایی با اشکال هندسی متقارن را در پله‌های Treviso در ایتالیا نصب‌ کرده است. برخی از این آینه‌ها، موقعیت متغیر چندین تصویر متفاوت را به ما ارائه می‌دهد که نحوه دید ما را تغییر می‌دهد و برخی دیگر آسمان و خورشید را در یک فضای خاکستری بزرگ منعکس می‌کنند.
عابدینی راد علاوه بر نصب آینه‌های ایستا، به بررسی هنر تعاملی در مجسمه‌های پلکانی شبیه برج بابل می‌پردازد. نصب این آینه‌های درخشان بسته به محیط اطراف آن‌ها تصاویر مختلفی را به نمایش می‌گذارند. خانم عابدینی راد می‌گوید قرار دادن آینه‌ها در شهر، علی‌الخصوص برج آینه‌ای با واکنش مخاطبان همراه بوده است و همچنین هنگامی ‌که آینه در یک محیط طبیعی قرار داده می‌شود، مطابق با شرایط آب و هوایی تصاویر در آینه تغییر می‌کنند. وی گفت: «نصب این آینه‌ها و تصاویری که مخاطب را به وجد می‌آورد، یک تحول بزرگ در هنر جهانی است.»

http://www.banounews.ir/fa/News/340704/ابتکار-عجیب-هنرمند-ایرانی
بستن   چاپ