آریا بانو
دختران در معرض آسیب ایلامی ساماندهی شدند
پنجشنبه 5 تير 1399 - 07:52:49
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت خانه سلامت دختران در این استان گفت: از سال 96 و پس از راه اندازی این مرکز تاکنون 140 دختر در معرض آسیب در این مرکز پذیرش و ساماندهی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، زهرا همتی گفت: مرکز خانه سلامت دختران با هدف شناسایی و پذیرش دختران در معرض آسیب های اجتماعی، ارایه مداخلات تخصصی فردی و خانوادگی به دختران در معرض آسیب و حمایت های اجتماعی از آنها تاسیس و فعالیت دارد .
وی با اشاره به پذیرش دختران در معرض آسیب در مدت سه سال فعالیت این مرکز ادامه داد: بیشترین مراجعان به این مراکز معادل 75 درصد در رده سنی 16 تا 28 سال قرار دارند که عمده مشکلات این افراد اعتیاد سرپرست خانواده، خشونت های خانگی و نداشتن درآمد مناسب خانوار است .
وی افزود: این مشکلات موجب آسیب هایی چون ترک تحصیل، خودکشی و بی مسئولیتی خانواده در مقابل این دختران شده است .
به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، این دختران پذیرش شده در مرکز مداخلات تخصصی، مددکاری و مشاوره برای آگاه‌سازی و توانمندسازی را دریافت کرده اند که با حمایت های مادی و معنوی تاکنون 35 نفر از این دختران در زمینه حرفه آموزی خیاطی، آرایشگری، هنرهای دستی توانمند و زمینه ادامه تحصیل این افراد نیز فراهم شده است .
وی در خصوص حمایت از خانواده های این دختران در معرض آسیب نیز گفت: در این مرکز روزانه خصوصی که با نظارت بهزیستی فعالیت دارد دوره ها و کارگاه های آموزشی آگاه سازی برای مادران این دختران در جهت حمایت عاطفی نسبت به فرزندانشان برگزار شده است .
همتی یاد آورد شد: علاوه بر این با خانواده درمانی، ارایه مشاوره های فردی و خانوادگی سعی شده است خشونت های خانگی این خانواده ها تا حد ممکن کاهش یابد .
وی همچنین به فعالیت مرکز شبانه روزی حمایت و نگهداری دختران بی پناه اشاره کرد که در این مرکز افراد پذیرش شده تا زمان رفع مشکل مورد حمایت بهزیستی قرار خواهند گرفت .

http://www.banounews.ir/fa/News/339702/دختران-در-معرض-آسیب-ایلامی-ساماندهی-شدند
بستن   چاپ