آریا بانو
برای رفع خستگی صورت این کار را انجام دهید
چهارشنبه 4 تير 1399 - 02:49:58
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص طب سنتی گفت : افرادی که با رایانه و گوشی همراه سر و کار دارند یا کارهای ذهنی انجام می‌دهند، باید هر 95 دقیقه یک بار ماساژ صورت را انجام دهند.
دکتر محسن ناصری، متخصص طب سنتی در سلامانه اظهار داشت: ماساژ صورت سبب آرام شدن و رفع اسپاسم عضلات صورت می‌شود که متعاقباً باعث احساس آرامش و سبکی در سر و چشم‌ها و رفع خستگی می‌شود.
وی همچنین یادآور شد: در جلسات درس و جلسات مربوط به تصمیم‌گیری‌های مهم که افراد دچار استرس می‌شوند نیز می‌توان از این ماساژ استفاده کرد.
دکتر ناصری با بیان اینکه این ماساژ از سه مرحله تشکیل شده، درخصوص این فعالیت و چگونگی انجام ماساژ توضیحات لازم داد:
* مرحله اول: کف دو دست خود را به گونه‌ای روی صورت بگذارید که تمام دست به طور کامل با صورت تماس یابد و نوک انگشتان روی پیشانی، در محل رویشگاه مو قرار گیرد. در این حالت دست‌ها را به طور افقی و به سمت خارج و عقب سر با فشار ملایم حرکت دهید تا دست‌ها از روی گوش‌ها عبور کند و صدای باد در گوش‌ها بپیچد. این حرکت را 10 مرتبه تکرار کنید. مرحله دوم: مانند مرحلۀ قبل دست‌ها را روی صورت قرار داده و این بار به صورت عمودی حرکت دهید به گونه‌ای که دست‌ها در خلاف جهت همدیگر حرکت کنند. در این مرحله دست‌ها بین چانه و محل رویش موها حرکت می‌کنند. این حرکت را نیز 10 مرتبه تکرار کنید.
مرحله سوم: با سطح داخلی هر دو دست، کل عضلات صورت در هر دو طرف را از سمت عقب به جلو و در یک مسیر دایره‌ای 10 بار ماساژ دهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/338047/برای-رفع-خستگی-صورت-این-کار-را-انجام-دهید
بستن   چاپ