آریا بانو
بدجور عاشق شدم!
چهارشنبه 4 تير 1399 - 02:48:05
آریا بانو - سلامانه: با پسری در دانشگاه آشنا شدم که از من خواستگاری کرد و متاسفانه پدر و مادرش به خاطر این‌که من فرزند طلاق هستم، راضی به این ازدواج نمی‌شوند. آن‌ها قبول نمی‌کنند. خود این آقا پسر به گفته خودش به من علاقه دارد اما به خاطر راضی نشدن پدر و مادرش، منصرف شده است. اما دلم بدجور عاشقش شده است. می خواهم بروم با پدر و مادرش صحبت کنم اما نمی‌دانم به آن‌ها چه بگویم که راضی شوند؟
دکترسیدعلی ظریفی، مشاور خانواده
مخاطب گرامی، وقتی مواردی شبیه به شما و به خاطر همین مشکل به مراکز مشاوره مراجعه می‌کنند با یک بررسی روان‌شناسانه، معمولا یک پاسخ مشترک به همه آن‌ها داده می‌شود اما وقتی قرار است در یک فضای عمومی به این سوال پاسخ داده شود، نیاز به دقت بیشتری وجود دارد بنابراین قبل از هر توضیحی از شما می‌خواهم که برای مراجعه به یک مشاور متعهد و گرفتن تصمیم نهایی، اقدام کنید تا راهنمایی اصولی‌تری دریافت کرده باشید. فقط فراموش نکنید که این مسئله، موضوعی نیست که به راحتی از کنارش بگذرید.
با خانواده پسر صحبت نکنید
نظر خانواده و احترام به خواسته آن‌ها یکی از اصول شروع زندگی مشترک موفق است. از آن‌جا که پدر و مادر این آقا با ازدواج شما مخالفت کردند، در آینده امکان بروز رفتارهای غیر متعارف از سمت آن‌ها زیاد است. بهتر است چشمان‌تان را باز کنید و احساسی تصمیم نگیرید. گفته‌اید که می‌خواهم بروم با پدر و مادرش صحبت کنم اما نمی‌دانم به آن‌ها چه بگویم که راضی شوند؟ این را بدانید که صحبت کردن شما با خانواده این پسر تنها اوضاع را وخیم‌تر می‌کند چراکه در فرهنگ ما پیشقدم شدن دختر در ازدواج امری ناخوشایند است به خصوص که آن‌ها، نظر و نگاه مثبتی هم به شما ندارند.
اول این مشکل را حل کنید، بعدش ازدواج
تنها کسی که باید این وسط، شرایط را مدیریت کند خود پسر است. او باید بتواند با دلایل منطقی و شناساندن تصویر واقعی شما به خانواده‌اش، شرایط را ایده‌آل کند و نظر پدر و مادرش را تغییر دهد. دوباره تاکید می‌کنم که اگر باز هم با مخالفت خانواده پسر مورد علاقه‌تان روبه‌رو شدید، بهتر است منطقی باشید و از زوایای مختلف قضیه را بررسی کنید زیرا این ازدواج تا زمان حل نشدن این مشکل به صلاح شما نخواهد بود و در آینده، دردسرساز خواهد شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/338011/بدجور-عاشق-شدم!
بستن   چاپ