آریا بانو
راهنمای آشپزی با کودکان
چهارشنبه 4 تير 1399 - 02:29:07
آریا بانو - خراسان / توصیه‌هایی کمتر شنیده شده به مادرانی که می خواهند شرایط دلپذیری را با فرزندان خود در پختن کیک و غذا تجربه کنند
در روزهایی که بچه‌ها زمان زیادی را در خانه صرف می‌کنند، وسوسه آشپزی کردن با بچه‌ها می‌تواند سراغ هر کدام از ما مادرها بیاید. اما در واقعیت این تلاش برای آشپزی با کودکان، همیشه خوب پیش نمی‌رود؛ از خراب شدن نتیجه کار تا بدخلقی کردن کودک و... . اما آیا راهی وجود دارد که بتوان هم با بچه‌ها آشپزی کرد و هم مشکلات آن را به حداقل رساند؟ در این مطلب نکاتی را مرور خواهیم کرد که رعایت آن‌ها کمک می‌کند تا آشپزی مشترک به تجربه‌ای دلپذیر تبدیل شود.
سراغ دستورات مناسب بروید
اگر کودکتان کم سن و سال است یا تجربه کمی در کمک به شما دارد، برای شروع سراغ گزینه‌های مناسب بروید. مواردی چون پودر کیک‌های آماده یا نان‌های ساده از موارد خوب برای شروع به حساب می‌آیند. مزیت نان‌های ساده امکان ورز دادن با دست است؛ فعالیتی که به شدت مورد علاقه بچه‌هاست و در عین حال انجام آن، باعث خراب‌کاری نمی‌شود.
مواد اولیه را از پیش آماده کنید
در میانه آشپزی، فهمیدن این‌که یکی یا دو تا از مواد اولیه را در دسترس ندارید، زمانی که کودک مشتاقی کنار دست شماست، می‌تواند فضا را به هم بریزد و دردسر درست کند. پس پیش از پیشنهاد درست کردن غذا به فرزندتان حتما ابتدا مواد اولیه را بررسی و ترجیحا آن‌ها را از قبل آماده کنید.
توقع به اندازه داشته باشید
به یاد داشته باشید که در آشپزی با بچه‌ها، آن چه مهم است فرایند کار است، نه نتیجه. پس انتظار نتیجه عالی نداشته باشید و البته زمانی که نتیجه برای شما اهمیت دارد از فرزندتان برای آشپزی دعوت نکنید.
غذاهای محبوب کودکان را درست کنید
وقتی بچه‌ها در پخت غذاهای مورد علاقه خودشان کمک می‌کنند، همکاری و مشارکت بهتری دارند. در عین حال که بعد از خوردن آن غذا، کودک شما شادمانی بیشتری را تجربه و بیشتر از قبل به خودش افتخار خواهد کرد.
دستورات بدون نیاز به ترازو را انتخاب کنید
دستوراتی که نیاز به اندازه‌گیری‌های دقیق با ترازو دارند، گزینه‌های خوبی برای آشپزی با بچه‌ها، به ویژه کودکان کم‌سن و سال نیستند. پس بهتر است به سراغ شیرینی‌هایی نروید که غالب اوقات اندازه‌ها در آن ها اهمیت زیادی دارند.
آشپزی‌های وقت‌گیر را انتخاب نکنید
برای آشپزی با کودکان، گزینه‌هایی را انتخاب کنید که نیاز به پخت خیلی طولانی ندارند. زمان پخت حداکثر یک ساعت تا یک ساعت و نیم، زمان مناسبی برای این فعالیت است. البته در طول این مدت حواس‌تان به میزان گرسنگی فرزندتان هم باشد و نگذارید بیش از حد گرسنه شود، چرا که احتمال بدرفتاری در او افزایش خواهد یافت.
نویسنده : نرگس عزیزی| روزنامه‌نگار

http://www.banounews.ir/fa/News/337659/راهنمای-آشپزی-با-کودکان
بستن   چاپ