آریا بانو
مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری خبر داد:
شناسایی آسیب‌های نوپدید حوزه خانواده در خراسان شمالی
چهارشنبه 4 تير 1399 - 02:14:28
ایسنا - زنان
آریا بانو - ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: در سال جاری در کنار شناسایی آسیب‌های نوپدید حوزه زنان و خانواده، تمام توان خود را برای پیشگیری و مقابله با این آسیب‌ها به کار خواهیم گرفت.

محمدتقی آریان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم نهاد یکی از نهادهایی است که در شناسایی آسیب‌های اجتماعی بسیار کمک کننده است، اضافه کرد: تشکل‌های مردم نهاد یکی از نهادهایی است که از طریق آن مشارکت شهروندان به عنوان یکی از شاخص‌های مهم جامعه مدنی در زمینه‌های مختلف و متنوع از جمله حقوق خانواده، محیط زیست سالم، امور زنان و خانواده انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه وجود تشکل‌های مردم نهاد در تصمیم‌گیری برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است، تاکید کرد: پیش از تصمیم‌گیری برای مشکلات وآسیب‌های اجتماعی باید شناخت دقیق و میدانی از مشکلات وجود داشته باشد که در تحقق این مسئله سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی را ایفا می‌کنند.
آریان با تاکید براینکه سمن‌ها پل ارتباطی بین خانواده و مسئولان است، اظهار کرد: شناسایی دغدغه‌ها و خواسته‌های خانواده‌ها و زنان با کمک سمن‌ها امکان‌پذیر است و از همین جهت سمن‌ها نقش پل ارتباطی بین خانوده و مسئولان را دارند.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 38 سمن در حوزه زنان و خانواده در استان فعال هستند.
وی با تاکید براینکه تعداد سمن‌ها در حوزه خانواده و زنان نیازمند افزایش است، اظهار کرد: باتوجه به تخصصی شدن حوزه‌های مختلف اجتماعی براساس مهارت‌های اجتماعی مختلف، نیازمند است که سمن‌ها نیز با تخصص‌های متنوع رشد و توسعه یابند که در حال حاضر دفتر امور اجتماعی از تمام بانوان و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه خانواده و زنان دعوت می‌کند تا نسبت به درخواست تشکل و دریافت پروانه فعالیت اقدام کنند.
آریان در رابطه با وظایف اصلی سمن‌ها، بیان کرد: حمایت‌های اجتماعی و قضایی، توانمندسازی زنان و خانواده، ارتقاء مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های حوزه بانوان و خانواده از جمله وظایف اصلی سمن‌های فعال در حوزه زنان و خانواده است و تاکنون در این زمینه نقش موثری نیز ایفا کرده‌اند.
مدیرکل دفتر اموراجتماعی استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: اجرای طرح تاب‌آوری و توان افزایی زنان در جوامع علمی از جمله فعالیت‌های مثبت سمن‌های فعال در استان بوده است و دستاوردهای بسیار خوبی نیز از این طریق به دست آمده است.
وی اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های خانواده از جمله اعتیاد، بیکاری و... از طریق توانمندسازی بانوان با ایجاد مشاغل خانگی و اجرای طرح‌های مختلف در حوزه اشتغال، در دستورکار سمن‌های فعال در این حوزه است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/337430/شناسایی-آسیب‌های-نوپدید-حوزه-خانواده-در-خراسان-شمالی
بستن   چاپ