آریا بانو
چگونه ماشین ‌لباسشویی را میکروب‌زدایی کنیم؟!
شنبه 17 خرداد 1399 - 10:10:46
آریا بانو - سلامانه: اگر ماشین‌لباس شویی شما بوی نامطبوعی می‌‌دهد، وقت آن است که آن را تمیز کنید. بله، ماشین لباس‌شویی نیز نیاز به تمیز شدن و میکروب‌زدایی دارد. گرد و خاک و پرزهای موجود در لباس‌‌ها، مواد شوینده و همچنین ناخالصی‌‌های آب می‌‌توانند به بخش‌‌هایی از لباس شویی بچسبند. در این مطلب بعضی از روش‌‌های تمیز کردن و میکروب زدایی لباس شویی را مرور می‌‌کنیم.
مواد مورد نیاز برای تمیز کردن لباس‌شویی
سرکه سفید، اسپری خالی، ‌دستمال تمیز، جوش‌شیرین و مسواک کهنه.
اگر در لباس شویی از جلو باز می‌‌شود
1-‌‌ سرکه را به قسمت‌‌های داخل مخزن و همچنین لاستیکی که دور در آن قرار دارد، اسپری می‌‌کنیم و سپس آن را با یک دستمال کاملا تمیز می‌‌کنیم. لاستیک دور در محل مناسبی برای جمع شدن پرز، مو و مواد آلوده است.
2-‌‌ لباس شویی را در طولانی ترین برنامه شست‌‌وشو همراه با بالاترین دمای آب تنظیم و مخزن آن را با دو پیمانه سرکه پر می‌‌کنیم.
3-‌‌ بعد از تمام شدن شست و شوی مرحله اول این بار مخزن مواد شوینده را با یک پیمانه جوش شیرین پر می‌‌کنیم و مجدد طولانی ترین برنامه شست‌‌وشو همراه با بالاترین دمای آب را انتخاب می‌‌کنیم.
4-‌ بعد از پایان کار داخل مخزن و اطراف بدنه لباس‌شویی را به خوبی با یک دستمال تمیز می‌‌کنیم.
اگر در لباس شویی از بالا باز می‌‌شود
1-‌‌ لباس شویی را در طولانی‌ترین برنامه شست‌‌وشو همراه با بالاترین دمای آب تنظیم می‌‌کنیم و چهار پیمانه سرکه داخل مخزن می‌‌ریزیم.
2-‌‌ بعد از این‌‌که لباس شویی چند دقیقه‌‌ای کار کرد آن را متوقف می‌‌کنیم و اجازه می‌‌دهیم یک ساعت به همین شکل باقی بماند و بعد از گذشت یک ساعت داخل مخزن را با یک مسواک قدیمی تمیز می‌‌کنیم و سپس ادامه شست‌‌وشو را انجام می‌‌دهیم.
3- بعد از اتمام شست و شو مجدد همین مراحل را با یک لیوان جوش شیرین انجام می‌‌دهیم.
4-‌‌ بعد از پایان کار داخل مخزن و بدنه لباس شویی را به خوبی با یک دستمال تمیز می‌‌کنیم.
خراسان/ theknot.coms

http://www.banounews.ir/fa/News/336458/چگونه-ماشین-‌لباسشویی-را-میکروب‌زدایی-کنیم؟!
بستن   چاپ