آریا بانو
در کتاب برنده نوبل ادبی؛ آیا امکان پایداری عشق برای تمام عمر وجود دارد؟
چهارشنبه 14 خرداد 1399 - 14:05:43
آریا بانو - سیناپرس / عشق و میزان پایداری آن موضوع جدیدی است که سوتلانا الکسیوویچ برنده جایزه نوبل ادبی سال 2015 به بررسی آن پرداخته و در کتابی با عنوان عشق به کنکاش این موضوع می‌پردازد که آیا امکان پایداری عشق برای تمام عمر وجود دارد؟
سوتلانا الکسیوویچ (Svetlana Alexievich) خبرنگار، مورخ و پژوهشگر مشهور اهل بلاروس و برنده پیشین جایزه نوبل در سال 2015 است که بیشتر به خاطر پژوهش و فعالیت در حوزه تاریخ‌های شفاهی شناخته می‌شود. وی در آثار خود، خوانندگان را با موضوعات دشواری مانند فاجعه چرنوبیل و تجربه کودکان در جنگ جهانی دوم روبرو می‌کند. وی به تازگی در حوزه ای جالب‌توجه در حال مطالعه است.
سوتلانا الکسیوویچ در مطالعات اخیر خود به رنج‌ها و مصیبت‌های ناشی از برخی مهم‌ترین وقایع قرن بیستم پرداخته است.
وی در کتاب جدید خود همچنین به بررسی پدیده‌ای مهم در زندگی انسان یعنی عشق از زاویه‌ای جدید پرداخته است.

آریا بانو


این مورخ 72 ساله در کتابی که با نام عشق (Love) و به زبان روسی منتشر شده است در مورد دیدگاه خود نسبت به عشق و رابطه آن با شکوفایی انسان کاوش می‌کند. وی در این اثر به موضوعات چالش برانگیزی همچون نهایت جهانی و بی انتها بودن آن پرداخته و این سئوال را مطرح می‌کند که آیا می‌توانید مطمئن باشید که عاشق هستید؟ معنی دقیق عشق چیست؟
آیا می‌توان کسی را برای تمام طول زندگی دوست داشت؟ آیا واقعاً می‌توانید بدون داشتن یک همراه عاشقانه یک زندگی کامل را تجربه کرد؟ و در نهایت آیا می‌توان برای تمام طول زندگی، عاشق باقی ماند؟
به باور این برنده جایزه نوبل، پاسخ مشخصی برای این مساله وجود نداشته و هر انسان یک کتاب و دنیایی متفاوت با دیگر افراد است.

http://www.banounews.ir/fa/News/335852/در-کتاب-برنده-نوبل-ادبی؛-آیا-امکان-پایداری-عشق-برای-تمام-عمر-وجود-دارد؟
بستن   چاپ