آریا بانو
اوره خونتان بالاست، سوزش ادرار دارید؛ این میوه را بخورید
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 2:26:58 PM
آریا بانو - سلامانه: خیار میوه‌ای منحصر به فرد در روزهای گرم سال است و همانقدر که در روزهای گرم باید مورد توجه قرار بگیرد در روزهای سرد باید مصرف آن به فراموشی سپرده شود. دکتر الهام اختری، متخصص طب ایرانی با بیان این نکته در سلامانه گفت: خیار منحصرا یک میوه تابستانی است و بر خلاف تصور بسیاری از افراد میوه‌ای چهار فصل نیست که در تمام فصول سال از آن استفاده شود.
وی افزود: خیار میوه‌ای کم‌کالری، معطر و بدون قند است که خنکای مطبوعی دارد و مصرف آن به بیماران دچار خارش ناشی از حساسیت یا خارش صفراوی توصیه می‌شود. این افراد می‌توانند چند عدد خیار را در آبمیوه‌گیری بریزند و آب آن را بنوشند. این نوشیدنی باید برای سه روز و روزی یک بار نوشیده شود.
دکتر اختری همچنین گفت: افرادی که اضافه وزن دارند نباید با این تصورکه خیار کالری ندارد، در خوردن آن زیاده‌روی کنند. مصرف زیادی خیار به دلیل ایجاد سردی در گوارش مشکلاتی را به وجود می‌آورد.
به گفته این متخصص طب ایرانی، می‌توانید خیار سالادی بوته‌ای را از وسط برش دهید و مغز داخل آن را با قاشق جدا کرده و با سکنجبین شربت تابستانی درست کنید و از مصرف آن لذت ببرید.
دکتر اختری در نهایت خاطرنشان کرد: خیار مدر و ملین است و فیبر قابل توجهی دارد. علاوه بر این مصرف آن در افرادی که اوره خون بالا دارند، مفید است. از دیگر خواص آن هم می توان به رفع سوزش ادرار و احساس گرما اشاره کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/335208/اوره-خونتان-بالاست،-سوزش-ادرار-دارید؛-این-میوه-را-بخورید
بستن   چاپ