آریا بانو
سبزی مخصوص کوفته شامل چه سبزی هایی است؟
دوشنبه 12 خرداد 1399 - 20:07:08
آریا بانو - مجله دلگرم / سبزی کوفته شامل جعفری، تره، نعنا، ریحان، ترخون و پیازچه است. اگر ریحان نداشتید می توانید از گشنیز استفاده کنید. سبزی کوفته را باید دقیقا هنگام پخت از تره بار تهیه کنید تا عطر آن در کوفته بیشتر باشد.
جعفری از سبزی های معطر کوفته
جعفری تازه، حاوی ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، منیزیم،فسفر و سدیم است.یک منبع بسیار خوب از ویتامین A،K و E، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین ب 6، فولات، آهن و روی می باشد.
جعفری همچنین منبع خوبی از ترکیبات ناپایدار مانند:میریستیکین، لیمونن و آلفا توژن است. برگ های آن حاوی انرژی، کربوهیدرات ، چربی و پروتوئین هستند.
تره سبزی مناسب برای کوفته
درمان تمامی عفونت ها،تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی است که ساقه ندارد و برکهای آن دراز و تا خورده است و به نام«گندزدا» نیز خوانده می شود.
مصزف تازه رای رفع یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید است.
نعنا از سبزی های کوفته
برگ های نعناع حاوی بالاترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به سایر گیاهان موجود می باشند.
روغن نعناع شامل اسیدهای فنولیک, فیتوسترون, ساپونین ها, تریترپین ها, فلانوئیدها، کاروتنوئید, آنتوسیانین ها و غیره است. نعناع ویژگی های آرامش بخش دارد و برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید است
ریحان برای طبخ کوفته
ریحانهضم کننده است، رگ ها و مجاری را باز می کند، بازدم را خوشبو می سازد، بدن را بوی خوش می بخشد، اشتهاآور است، درد را از بدن بیرون می برد، از جذام در امان می دارد و چون وارد معده شود درد را به کلّی از بین می برد.
ترخون
برگ های ترخون حاوی آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکالهای آزاد در بدن کمک می کند. آنتی اکسیدان ها بدن شما را از هرگونه بیماری محافظت می کنند.
به دلیل داشتن آنتی اکسیدان موجود در آن، برگهای ترخون توانایی جلوگیری از رشد سلول های سرطانی را دارند. این می تواند از طریق مکانیسم مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن اتفاق بیفتد.
پیازچه
پیازچه ،باعث تولید پروتئینی به نام ردپسین می شود و همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین A است.ردوپسین، برای شبکیه چشم برای جذب نور بیشتر ضروری است و بنابراین مانع کوری شبانه چشم میشود و همچنین بینایی را تقویت میکند.
ویتامین A در پیازچه، همچنین از اختلالات چشم مانند آب مروارید و زخم های قرنیه محافظت می کند اگر شما پیازچه مصرف می کنید، نیاز روزانه ویتامین A به میزان 2،6 تا 3،4 درصد برآورده می شود، بستگی به جنسیت شما دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/333747/سبزی-مخصوص-کوفته-شامل-چه-سبزی-هایی-است؟
بستن   چاپ