آریا بانو
3 عارضه مصرف بی اندازه ادویه بر بدن
دوشنبه 12 خرداد 1399 - 17:11:16
آریا بانو - سلامانه: به طور کلی استفادها ز ادویه‌ها برای بدن ضرری ندارند و در واقع مانند سایر مواد غذایی اگر در حد اعتدال از آنها استفاده شود نه تنها عوارض جانبی ندارند بلکه برای درمان بیماری، لاغری و حتی تاثیر بر سلامت روان نیز مفید هستند.
با این حال اگر از ادویه‌ها بیش از اندازه استفاده کنیم ممکن دچار عوارض جانبی شویم. به همین دلیل در سایت سلامانه تصمیم گرفتیم نگاهی کوتاه به این عوارض داشته باشیم.
در رژیم غذایی خود باید به میزان مصرف انواع ادویه توجه کنید و به صرف اینکه انواع ادویه به دلیل کمک به افزایش سوخت و سار بدن مفید است، نباید در مصرف آنها زیاده روی کنید. مصرف بیش از حد ادویه حتی می‌تواند در انسان ایجاد توهم کند. از جمله مواردی که مصرف بیش از حد ادویه می‌تواند بر روی بدن اثرات جانبی بگذارد عبارتند از:
تشدید علائم ریفلاکس معده : در ریفلاکس اسید از معده به مری بر می گردد و باعث ایجاد سوزش و گاهی احساس گرفتگی در قفسه سینه می‌شود. مصرف بیش از حد ادویه‌ها به خصوص فلفل می‌تواند باعث ترشح بیشتر اسید معده شده و در نتیجه علائم مربوط به این بیماری را تشدید کند. تشدید مشکلات گوارشی : مشکلات گوارشی در قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش انسان می‌تواند به وجود آید و باعث التهاب آن قسمت شود. مصرف بیش از حد برخی از ادویه‌ها می‌تواند ناراحتی‌ها و علائم مربوط به بیماری‌های گوارشی را شدید کند. تشدید بیماری‌های کلیوی : یکی از ادویه‌هایی که می‌تواند به طور مستقیم بر عملکرد کلیه تاثیر بگذارد دارچین است. با وجود اینکه این ادویه سرشار از خاصیت است و برای مثال برای تنظیم سطح قندخون بسیار مفید است اما زیاده‌روی در مصرف آن به دلیل وجود ماده‌ای به نام کومارین به کبد و به خصوص کلیه آسیب می‌رساند.

http://www.banounews.ir/fa/News/333624/3-عارضه-مصرف-بی-اندازه-ادویه-بر-بدن
بستن   چاپ