آریا بانو
شورای فرهنگی - اجتماعی زنان خواستار ابلاغ سند ملی حقوق کودک شد
دوشنبه 12 خرداد 1399 - 15:11:59
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران- اعضای شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده خواستار ابلاغ «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه 866 شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده به ریاست زهرا آیت‌اللهی رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه اعضا به بررسی ماجرای قتل رومینا اشرفی از منظر روانشناسی، جامعه­‌شناسی، حقوقی و فقهی پرداختند.
همچنین اعضای شورای فرهنگی - اجتماعی زنان با تاکید بر این که قتل جرم سنگینی است و هیچ کس حق ندارد جان کسی را بگیرد، تأکید کردند هر گونه تنبیهی برای مجرم بر عهده حاکم شرع خواهد بود.
در ادامه، اعضای جلسه دسترسی کودکان از سن پایین به اینترنت و عدم اهتمام به تولید اینترنت پاک، ترویج لاابالی­ گری و بی‌عفتی، عدم نظارت بر تولیدات فرهنگی مانند فیلم­‌های سینمایی، کتاب و فضای مجازی که زمینه را برای بلوغ زودرس آماده می­‌کند، ضعف آموزش خانواده­‌ها برای تربیت اسلامی فرزندان متناسب با مقتضیات روز و خلاء آموزش­‌های حقوقی به دانش‌­آموزان و عدم آشنایی آنان با جرائم و مجازات" را از جمله عوامل تأثیرگذار بر این واقعه عنوان کردند.
اعضای جلسه بر اهتمام بیشتر ستاد ملی زن و خانواده بر اجرایی کردن وظایف مصوب این ستاد و همچنین اجتناب از بهره‌برداری سیاسی از این فاجعه بر شناسایی ریشه­‌های اجتماعی و فرهنگی آن و نظارت بر فضاهای فرهنگی تأکید کردند.
در ادامه، اعضاء خواستار تصویب «سند راهبردی صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجاز» توسط مرکز ملی فضای مجازی و ابلاغ «سند ملی حقوق کودک و نوجوان» از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.
در پایان جلسه به مناسبت روز ملی جمعیت بخشی از گزارش قوانین و مقرراتی که باعث کاهش باروری جامعه شده است، ارایه شد.
برچسب‌ها
حقوق زنان ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی

http://www.banounews.ir/fa/News/333523/شورای-فرهنگی---اجتماعی-زنان-خواستار-ابلاغ-سند-ملی-حقوق-کودک-شد
بستن   چاپ