آریا بانو
ثبت 50 درصد از فوتی‌ های ناشی از کرونا تنها در سه استان کشور
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 23:09:03
آریا بانو - ایرنا / وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 50 درصد از مرگ‌های ناشی از بیماری کرونا را امروز یکشنبه تنها در سه استان کشور داشته ایم و شاهد خیز جدیدی از بیماری در این استانها هستیم.
سعید نمکی بعدازظهر یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان این مطلب افزود: متاسفانه سه استان کشور به اندازه 28 استان دیگر برای کادر پزشکی وزارت بهداشت ایجاد زحمت کرده اند و توصیه ما به مردم این است که به خودشان و همکاران ما رحم کنند.
وی تاکید کرد: این تصور غلط که کرونا تمام شده همه ما را دچار گرفتاری و تنش تازه خواهد کرد.
نمکی ادامه داد: متاسفانه در برخی از استان‌ها علی رغم توصیه های اکید ما و رسانه ها پروتکل های بهداشتی رعایت نشده و ما در برخی از استان ها دچار خیز تازه بیماری کرونا هستیم و یک باور غلط وجود دارد که بیماری با شروع فصل گرما مهار خواهد شد، در صورتیکه ما در ویروس کرونا هیچ علامتی از این بابت مشاهده نکرده ایم.
وی گفت: در فاصله گذاری ها ا صول را رعایت نکردند و در بعضی از استانها مانند خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه و برخی استانها دچار تنش و خیز جدیدی از بیماری هستیم.
نمکی تاکید کرد: همکاران ما شبانه روز به شکل نفس گیر مشغول مهار بیماری هستند و در سفری که به این استانها داشتم، پیگیر مسایل این استانها بودم.
اولین کشور جهان بودیم که با رعایت پروتکل‌ها بازگشایی حداکثری اصناف را داشتیم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رونق اقتصاد در شرایط کرونا نیز یادآورشد: جمهوری اسلامی شاید اولین کشور جهان بود که بعد از ابتلا به کرونا با تدوین فاصله گذاری هوشمند توانست تجارت را تا حدممکن به حالت اولیه خود بازگرداند.
وی افزود: تمام تلاش من و همکارانم این بود که اقتصاد کشور را فعال نگه داریم و با وجود کرونا و مهار آن با تدوین پروتکل ها بازگشایی ها را تسریع کنیم.
نمکی ادامه داد: ما یک روز هم نگذاشتیم هیچ مرکز تولیدی تعطیل شود و با تدوین و ارسال پروتکل ها توانستیم فاصله گذاری های اجتماعی و هوشمند را در مراکز تولید پیگیری کنیم.
وی با بیان این که هیچ پدیده ای اثرش منفی تر از مضمن شدن بیماری بر اقتصاد کشور نیست، گفت: اگر همه رستوران ها را باز کنیم ولی مردم از شیوع کرونا وحشت داشته باشند، هیچ فردی به رستوران نخواهد رفت.
نمکی تاکید کرد: اولین اصل ما باید این باشد که پروتکل ها و فاصله گذاری ها را رعایت کنیم و به این فکر کنیم که بزرگترین کمک به تولید کوتاه شدن عمر ویروس کرونا در کشور خواهد بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/333025/ثبت-50-درصد-از-فوتی‌-های-ناشی-از-کرونا-تنها-در-سه-استان-کشور
بستن   چاپ