آریا بانو
صفر تا صد تهیه شیرینی نارگیلی
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 13:40:59
آریا بانو - کوکپد / مواد لازم
1 لیوان پودر نارگیل چرب مخصوص قنادی
3/4 لیوان پودر شکر
3 عدد سفیده تخم مرغ
1 ق چ اب لیمو
1/4 لیوان روغن مایع
وانیل نصف ق چ
مراحل
پودر شکر و پودر نارگیل را در ظرفی با هم مخلوط کنید. سپس بیشتر از نیمی از سفیده تخم مرغ ها و بیشتر از نیمی از روغن را در آن بریزید و خوب بهم بزنید.
این مواد را لازم است دو بار با چرخ گوشت چرخ نمایید. اگر امکان چرخ کردن ندارید میتوانید از غذاساز یا مخلوط کن نیز استفاده نمایید. دقت کنید که مواد به خوبی و یکدست با هم مخلوط شوند.
مایه شیرینی را در ظرفی نچسب یا تفلون بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. مراقب باشید که به جوش نیافتد ولی گرم شود. بصورت مداوم بهم بزنید.
بعد از اینکه کمی گرم شد ظرف را از روی گاز بردارید. باقی مانده روغن، سفیده تخم مرغ و آبلیمو را به آن اضافه کنید.ظرف را دوباره روی گاز با حرارت ملایم بگذارید و پیوسته بهم بزنید. به این مرحله داغ زدن گفته می شود که بسیار حساس و مهم است. لازم است مرحله داغ زدن به مدت 25 الی 30 دقیقه ادامه داشته باشد تا جایی که از مواد شیرینی تان بخار بلند شود اما به جوش نیاید.
ظرف را از روی گاز بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. اما نباید در یخچال گذاشته شود زیرا شیرینی خراب خواهد شد.
پس از اینکه به دمای محیط رسید؛ مایع شیرینی را با ماسوره بزرگ و ساده یا با قاشق روی کاغذ روغنی سینی فر قرار دهید.
فر را از قبل روشن نمایید تا گرم شود. فر را در درجه حرارت 175 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. پس از اینکه کمی دور و بالای شیرینی طلایی شد آماده ی برداشتن است. این زمان معمولا حدود 5-10 دقیقه است.

http://www.banounews.ir/fa/News/332586/صفر-تا-صد-تهیه-شیرینی-نارگیلی
بستن   چاپ