آریا بانو
دخترم می‌گوید کار کردن زن‌ها در خانه، توهین به آن‌هاست!
يکشنبه 11 خرداد 1399 - 13:40:15
آریا بانو - خراسان / دختری 21 ساله دارم که دانشجوست و اصلا در کارهای خانه به من کمک نمی‌کند. می‌گوید که کار کردن زن‌ها در خانه، توهین به آن‌هاست. دوست دارد با شوهری ازدواج کند که پولدار باشد و برایش خدمتکار بگیرد. به نظرم شخصیت اش رشد نکرده و چندتا از خواستگارهایش را هم به خاطر نداشتن ماشین شاسی بلند رد کرده است. چه کنم؟
آن چه از پیامک شما فهمیده می‌شود، این است که دخترتان با نقش و وظایف زنانه ارتباط خوبی برقرار نکرده است به طوری که انجام چنین کارهایی را نشانه بی‌احترامی به زن می‌داند! معمولا فرزندانی که در همانند سازی و الگوگیری از والدین دچار مشکل می‌شوند، در آینده نیز در نقش یا هویت جنسیتی خود با مشکل مواجه می شوند که در ازدواج برای آن‌ها دردسرهایی ایجاد می‌کند. برای تشکیل هویت جنسی درست لازم است که فرزندان از همان ابتدا به همانندسازی با والد هم‌جنس خود (تکرار نقش و رفتارهای والد) بپردازد تا بتواند در آینده نقش زنانه یا مردانه خود را به خوبی در ازدواج ایفا کند اما معمولا فرزندانی که با والد هم جنس (در این‌جا مادر) ارتباط خوبی ندارند، نقش‌های جنسیتی خود را دوست ندارند و سعی می‌کنند از آن فاصله بگیرند.
باید زودتر مسئولیت‌هایی به او می‌دادید
ندادن مسئولیت‌های مناسب با سن و جنسیت فرزند از ابتدای کودکی و نوجوانی، رسیدگی به همه خواسته‌های فرزند، پرمسئولیتی، رفتارهای ایثارگرانه، مشاهده شکایت و نارضایتی والد هم جنس از قدرنشناسی دیگران و نرسیدن به نیازها و پیشرفت شخصی می‌تواند از علل دیگر شکل‌گیری و داشتن نگرش و باورهای غیر منطقی درباره جنسیت خود (زن‌ها موجوداتی قربانی هستند، مردان از زنان سوء استفاده می‌کنند، ما نباید در خانه کار کنیم و...) باشد. به نظر می‌رسد که شما باید زودتر در خانه و برای خانه‌داری مسئولیت‌هایی را به او می‌سپردید.
با دخترتان درباره ملاک‌های ازدواج صحبت کنید
توصیه می‌شود در ابتدا به بهبود رابطه عاطفی خود با فرزندتان بپردازید. در قسمتی از پیامک‌تان گفته‌اید که چندتا از خواستگارهایش را هم به خاطر نداشتن ماشین شاسی بلند رد کرده است! این نشان دهنده نبود معیارهای درست برای انتخاب همسر در ذهن دخترتان است. در یک فرصت مناسب با او به گفت و گو بنشینید و در ارزیابی واقعی از امکانات خود و انتخاب ملاک‌های ازدواج به او کمک کنید. در این زمینه می‌توانید از کتاب‌ها یا مقالات معتبر روان‌شناسی هم برای اصلاح معیارهای دخترتان کمک بگیرید و از او بخواهید تا کمی بیشتر و عاقلانه‌تر به این مسئله مهم بنگرد. همچنین در صورت امکان از مشاوره حضوری به منظور سنجش آمادگی فرزندتان برای ازدواج بهره بگیرید. مشاوره پیش از ازدواج با گرفتن شرح حال فرزندتان در دادن آگاهی به وی کمک خواهد کرد.
نویسنده : زهره حسینی |مشاور

http://www.banounews.ir/fa/News/332577/دخترم-می‌گوید-کار-کردن-زن‌ها-در-خانه،-توهین-به-آن‌هاست!
بستن   چاپ