آریا بانو
بازار خودرو در فاز تغییر/فروشندگان از بازار خارج شدند
یکشنبه 11 خرداد 1399 - 9:17:16 AM
آریا بانو- به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار خودرو در ابتدای سال جاری روزهای پرنوسانی را تجربه کرد به گونه ای که قیمت برخی از خودروها تا چند ده میلیون افزایش یافت و فاصله قیمتی خودرو از کارخانه تا بازار سود هنگفتی را نصیب دلالان کرد.

با اعلام قیمت های جدید توسط شورای رقابت و افزایش قیمت خودروهای تولیدی ایران خودرو تا 10 درصد و قیمت خودروهای سایپا تا 23 درصد تعداد معاملات بازار خودرو نیز کاهش یافت و تعدادی از دلالان از این بازار خارج شدند.

در حال حاضر رکود بر بازار خودرو حاکم است چراکه تعداد معاملات بین مردم و نمایشگاه داران به حداقل رسیده است و با اعلام زمان پیش فروش محصولات دو کمپانی ایران خودرو و سایپا و تحویل خودروها به مشتری در زمان کم تر با پرداخت کم تر توجه خریداران به سمت خرید خودرو از کارخانه جلب شده است و نه تنها در چنین شرایطی خریداری در بازار نیست بلکه فروشندگان نیز منتظر ورود خودروهای پیش فروش شده به بازار و تغییر در قیمت ها هستند و فعلا از فروش خودرو دست کشیده اند.

در نتیجه رکود در بازار خودرو ثبات نسبی در قیمت خودروها دیده می شود به گونه ای که قیمت سمند ال ایکس که تا اوایل امسال به  127 میلیون تومان رسیده بود طی چند هفته اخیر و پس از اعلام قیمت های جدید توسط شورای رقابت بر روی 116 میلیون تومان ثابت مانده است.

خودرو پژو 207 اتوماتیک یکی از محصولات پژو است که افزایش قیمت نجومی را از سال گذشته تاکنون تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو در اوایل امسال به 258 میلیون تومان رسید اما طی چند روز اخیر این خودرو نیز کاهش قیمت را تجربه کرده است و قیمت آن روی 235 میلیون تومان ثابت مانده است.

پژو پارس اتوماتیک نیز یکی دیگر از خودروهای گروه پژو است که از سال گذشته تاکنون افزایش قیمت نجومی را تجربه کرده است به گونه ای که قیمت این خودرو از 158 میلیون تومان در اسفند سال 98 به نزدیک به 200 میلیون تومان در سال جدید رسید اما با آغاز روند ریزشی قیمت ها این خودرو به قیمت 186 میلیون تومان رسید و تاکنون بر روی این قیمت ثابت مانده است.

در این میان نوسان قیمت ها بر بازار خودرو خبرساز کماکان ادامه دارد به گونه ای که قیمت خودرو سایپا 131 از اوایل خرداد ماه تاکنون افزایش 1 میلیون تومانی را تجربه کرده است و قیمت این خودرو به 66 میلیون تومان رسیده است.

در خصوص مدل 111 پراید نیز وضعیت به همین منوال است و این خودرو نیز از اوایل خرداد ماه افزایش 1 میلیون تومانی را تجربه کرده است و قیمت آن از 66 میلیون تومان به 67 میلیون تومان رسیده است.

خودرو وانت آریسان یکی از معدود خودروهایی است که قیمت آن طی چند هفته اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است و قیمت این خودرو از 73 میلیون تومان به 85 میلیون تومان رسیده است.

قیمت روز خودروها در جدول زیر آمده است:

223227


http://www.banounews.ir/fa/News/332355/بازار-خودرو-در-فاز-تغییر-فروشندگان-از-بازار-خارج-شدند
بستن   چاپ