آریا بانو
گلایه‌های مدیرعامل گل‌گهر از رسانه‌ای شدن نتایج تست کرونا!
جمعه 9 خرداد 1399 - 15:54:24
آریا بانو - فارس / مدیرعامل باشگاه گل‌گهر سیرجان گفت: انتظارمان از مسئولان فوتبال این بود که یک کارگاه آموزشی برای کادر پزشکی و اجرایی تیم‌ها برگزار شود.
محمد جواهری در خصوص اقدامات باشگاه گل‌گهر برای تست گیری از بازیکنان و عوامل تیم اظهار داشت: جزو اولین باشگاه‌هایی بودیم که وارد بحث تست‌های کرونا شدیم. دو مرحله تست خون دادیم که هر دو مرحله منفی بود. بعد از آن تست PCR گرفتیم که متاسفانه تعدادی از بازیکنان مشکوک به کرونا بودند. بازیکنان تیم را دو قسمت کردیم. آنهایی که تست شان مثبت شده بود را قرنطینه کردیم و سایر نفرات را در محل دیگری اسکان دادیم. نزدیک به یک هفته بازیکنان در قرنطینه بودند و تمرینات را تعطیل کردیم. بعد از اینکه تست دوم PCR را گرفتیم مشخص شد تمام اعضای تیم، منفی هستند و به این ترتیب عصر دیروز تمرینات را بعد از حدود یک هفته آغاز کردیم.
وی ادامه داد: از بازیکنانی که تست‌شان مثبت بوده فردا یا پس فردا تست بعدی را می‌گیریم و اگر منفی بود آنها اجازه شروع تمرینات را خواهند داشت. طبق پروتکل باید دو مرحله تست آنها منفی شود. فعلا یک مرحله منفی شده، ان‌شاالله در مرحله دوم هم تست آنها منفی شود تا بتوانند وارد تمرینات گروهی شوند. ما از اعضای خانواده آنها هم تست گرفتیم که منفی بود. حتی از بعضی بازیکنان هم سیتی اسکن ریه گرفتیم که خدا را شکر شرایط همه ایده‌آل و نرمال بود.
جواهری در مورد اینکه سایر نفرات تیم در محل قرنطینه تمرین می‌کنند و آیا این مسئله مشکل‌ساز نمی‌شود، گفت: اسکان سایر نفرات جای دیگری است و ما در کمپ الیاف، فقط از چمن مجموعه استفاده می‌کنیم. چمن و رختکن‌ها به صورت مرتب و پیش از شروع هر جلسه تمرینی ضد عفونی می‌شوند و بازیکنان هم بعد از انجام تمرین بلافاصله محل را ترک می‌کنند.
وی در خصوص وضعیت سرپرست تیم که گفته می‌شود جزو افراد مثبت شده است، اظهار داشت: حیدر افسری اوضاع و احوالش بهتر است، هیچ کدام از اعضای مجموعه ما علائم ظاهری نداشتند، خدا را شکر تست همه منفی شده و ان‌شاالله تست بعدی هم منفی باشد. به احتمال زیاد شنبه یا یکشنبه تست دوم را می‌گیریم و اگر منفی باشد و کسی مشکلی نداشت می‌تواند وارد تمرینات گروهی شود.
مدیرعامل باشگاه گل‌گهر در مورد اینکه بیش از 5 نفر از اعضای این تیم، تست مثبت داشتند و با این شرایط آیا گل‌گهر می‌تواند تمریناتش را ادامه دهد، عنوان کرد: بعد از اینکه تست دوم ما منفی شد با هماهنگی فدراسیون پزشکی- ورزشی و ستاد کرونا در ورزش، تمرینات را شروع کردیم. جواب تست دوم که همه منفی بودند را به این عزیزان ارسال کردیم و اجازه تمرین را دادند. جزو باشگاه‌هایی هستیم که با فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد کرونا در ورزش هماهنگیم و نتایج تست‌ها را مرتب برایشان ارسال می‌کنیم. روز گذشته هم دکتر پورسعید به عنوان افسر پزشکی فدراسیون پزشکی- ورزشی در محل تمرین حضور پیدا کرد و از نحوه رعایت موارد بهداشتی و پزشکی رضایت کامل داشت. بعد از تیم‌های پرسپولیس و فولاد سومین تیمی بودیم که دکتر پورسعید به عنوان افسر پزشکی از محل تمرینات آنها بازدید کرد.
مدیرعامل باشگاه گل‌گهر در خصوص جلسه با سرپرست فدراسیون پزشکی- ورزشی عنوان کرد: من و سرمربی تیم پس از اینکه تست تعدادی از بازیکنان مثبت اعلام شد، جلسه‌ای با دکتر خلیلیان داشتیم. در این جلسه که چند تن از همکاران او و همچنین اعضای ستاد کرونا در ورزش حضور داشتند، در مورد اینکه اکثر تیم‌های لیگ برتری در یک آزمایشگاه مشخص و واحد تست بدهند که همه از کیت‌ها و شرایط یکسان استفاده کنند، صحبت شد. بعد از آن به همراه مجیدی جلالی به خدمت حیدر بهاروند و سهیل مهدی رفتیم و پیشنهاد تعویق بازی اول مقابل سپاهان را ارائه کردیم.
مدیرعامل باشگاه گل‌گهر با اشاره به رسانه‌ای شدن نتیجه تست‌های این تیم، تصریح کرد: از این مسئله بسیار ناراحتیم. قرار نبود این اتفاق بیفتد. نتایج را فقط به فدراسیون پزشکی- ورزشی و فدراسیون فوتبال دادیم و از اینکه رسانه‌ای شد، گلایه داریم. حتی بعد از مشخص شدن نتایج اسامی را به سرمربی تیم ندادیم. انتظار داشتیم محرمانه بماند و این اتفاق، هفته پرچالش و پرتنشی را برای ما رقم زد.
جواهری در مورد اینکه تیم‌های مختلف لیگ برتری به خاطر مثبت شدن تست‌های کرونا مواضع و واکنش‌های مختلفی دارند و به نظر می‌رسد تصمیم گیرندگان فوتبال کشور در قبال این موضوع منفعل هستند، گفت: در این بازه زمانی ما حداقل دو انتظار از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی- ورزشی داشتیم. اول اینکه؛ فوتبال 80 روز است تعطیل شده، چرا هیچ کارگاه آموزشی برای کادر پزشکی و اجرایی تیم‌ها برگزار نشد؟
وی ادامه داد: فرصت خیلی خوبی بود که در این حدود سه ماه آموزش‌های لازم در خصوص ویروس کرونا و رعایت مسائل پزشکی به کادرپزشکی و دیگر عوامل تیم‌ها داده می‌شد نه اینکه یک پروتکل بهداشتی بدهند و بگویند لازم‌الاجراست. هیچ گونه آموزشی از طرف هیچ کدام از این دو فدراسیون مسئول داده نشد. انتظار دوم ما این بود که یک جلسه هم اندیشی با مدیران باشگاه‌ها در مورد نحوه چگونگی رعایت پروتکل برای انجام تمرینات و برگزاری مسابقات برگزار شود.
مدیرعامل باشگاه گل‌گهر در خصوص اینکه بعضی تیم‌های لیگ برتری برای اجرای پروتکل، شروع تمرینات وانجام تست‌ها مشکلات جدی دارند، گفت: فقط طی یک هفته گذشته دو مرحله تست کرونا گرفتیم. دو مرحله تست کرونا و خون گرفتیم، از بعضی تست ریه گرفتیم، از خانواده بازیکنانی که تست آنها مثبت شده بود هم تست گرفتیم و این کار نزدیک به 100 میلیون تومان در یک هفته برای ما هزینه داشت. در واقع برای رعایت پروتکل نزدیک به 100 میلیون تومان در یک هفته هزینه کردیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/330470/گلایه‌های-مدیرعامل-گل‌گهر-از-رسانه‌ای-شدن-نتایج-تست-کرونا!
بستن   چاپ