آریا بانو
کشف 15 جوجه پرنده شکاری ظرف یک هفته در خراسان رضوی
جمعه 9 خرداد 1399 - 15:51:02
آریا بانو - مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف 15 جوجه پرنده شکاری از متخلفان شکار و صید در استان طی یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان در سه شهرستان موفق به کشف و ضبط 15 پرنده شکاری ارزشمند شدند.
وی در توضیح این خبر گفت: مأموران یگان در شهرستان بجستان پس از چند روز پایش و رصد اطلاعاتی، موفق به کشف 9 جوجه دلیجه از پرندگان ارزشمند شکاری با همکاری پلیس اطلاعات از منزل یک متخلف شکار و صید دراین شهرستان شدند.
این مقام ضمن اشاره به اینکه بدلیل شرایط نامناسب نگهداری این پرندگان وحشی در منزل، یک بهله دلیجه از این گروه تلف شده بود گفت: متخلفان که به قصد فروش این جوجه ها در شهرهای جنوبی کشور نسبت به زنده گیری و نگهداری غیر مجاز این پرندگان اقدام میکردند با اقدام به موقع مآموران یگان تحویل قانون شدند.
وی افزود: 6 بهله عقاب نیز طی هفته اگذشته از متخلفان و قاچاقچیان پرندگان شکاری در شهرستانهای سبزوار و تربت حیدریه کشف و ضبط شده است که چهار بهله آن نابالغ بوده است.
همتی تصریح کرد: طبق ماده 10 قانون شکار و صید حمل عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی، زنده، کشته و یا اجزای آن بدون کسب پروانه یا مجوز ممنوع است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی دستگیر شدگان با موضوع شکار پرندگان شکاری طی یک هفته گذشته را مبلغ 4 میلیارد و پانصد میلیون ریال عنوان کرد و گفت: متخلفان باید مبلغ یاد شده را به حساب خزانه واریز کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/330440/کشف-15-جوجه-پرنده-شکاری-ظرف-یک-هفته-در-خراسان-رضوی
بستن   چاپ