آریا بانو
نگاهی نقادانه به عملکرد رسانه‌ها در عادی‌سازی کرونا
جمعه 9 خرداد 1399 - 15:28:02
آریا بانو - آخرین خبر / مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در یادداشتی نقادانه به نقش رسانه ها در عادی سازی بحران کرونا پرداخت.
زاهدپور مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در یادداشتی با نگاهی انتقادی در مورد عملکرد رسانه ها در دوران کرونایی نوشته است :نقش رسانه در جامعه باید به گونه‌ای باشد که فاصله میان واقعیت با روایت زبانی از واقعیت را به گونه‌ای مدیریت کند که آن(واقعیت) را تبدیل به یک امر مبهم و نادیدنی در اجتماع نکند.
در بحران کرونا در کشور، رسانه‌ها به رغم تلاش‌های پررنگ برای آگاهی‌بخشی، در تولید فرهنگ مواجه با این پاندمی شاید کاملا موفق عمل نکردند و آن‌را چنان ساده‌انگارانه به تصویر کشیدند که مردم آن‌را ویروسی جزیی پنداشتند و با آن نه به عنوان بحرانی جهانی، بلکه بیماری اپدیمیک و گذرا برخورد کردند که شاید بتوان گفت تبعات جبران‌ناپذیری برای جامعه به همراه داشت.
روایت همیشگی رسانه‌های کشور از بحران‌های مختلف به‌دلیل رسالت رسانه‌ها در حفظ روحیه جمعی و پرهیز از ایجاد رعب و وحشت، صورت‌مسئله را سهل و آسان بیان کرد.
شاید بهتر بود با بیان تلخی‌ها و تبعات کرونا و به تصویر کشیدن لحظات دردناک مبتلایان و درگذشتگان، تلنگری جدی‌تر به جامعه وارد می‌شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/330422/نگاهی-نقادانه-به-عملکرد-رسانه‌ها-در-عادی‌سازی-کرونا
بستن   چاپ