آریا بانو
طرز تهیه آش میوه آذربایجانی
جمعه 9 خرداد 1399 - 13:07:37
آریا بانو - ستاره / مواد لازم برای تهیه آش میوه مناسب برای 10 تا 12 نفر
گوشت چرخ کرده 500 گرم
تره فرنگی 200 گرم
جعفری ساطوری شده 200 گرم
نعناع 200 گرم
گشنیز 200 گرم
برگ چغندر 200 گرم
برنج 200 گرم
پیاز داغ 3 قاشق سوپخوری
نخود 125 گرم
لوبیا قرمز 125 گرم
آلبالو 500 گرم
گوجه سبز 500 گرم
زرد آلو 500 گرم
گندم 100 گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه آش میوه مرحله به مرحله
پیاز را خرد کرده و با کمی روغن تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس آن را با نخود و لوبیا و گندم داخل یک قابلمه به همراه 5 تا 6 لیوان آب می‌گذاریم تا خوب بپزد. در این مرحله می‌توانید کمی زرد چوبه هم اضافه کنید.
برنج را اضافه می‌کنیم
بعد از اینکه برنجمان پخت، سبزی ها را که از قبل تمیز و خرد کرده ایم به قابلمه اضافه می‌کنیم. گوشت ها را هم به شکل کوفته های کوچک درست می‌کنیم و به موادمان اضافه می‌کنیم
آش را چند دقیقه یکبار باید هم بزنید تا جا بیفتد و ته نگیرد.
در مرحله آخر نوبت به میوه ها می‌رسد. در دقایق آخر پخت میوه ها را که از قبل هسته هایشان را جدا کرده ایم، اضافه می‌کنیم. میوه ها نباید خیلی بپزند و له شوند.
نکته: اگر به میوه تازه دسترسی نداشتید و از میوه خشک استفاده کردید، بهتر است میوه خشک ها را قبل از اضافه کردن به آش میوه چند دقیقه ای در آب خیس کنید
به مقدار کافی نمک و فلفل زده اید و حالا اگر می‌خواهید آش‌تان طعم ترش و شیرین بگیرد، در دقایق آخر می توانید 4 تا 5 قاشق شکر اضافه کنید.
در آخر
با هم طرز تهیه آش میوه ای را یاد گرفتیم. شما می توانید در این آش از سبزی استفاده نکنید اما در صورت تمایل تره، جعفری، گشنیز و برگ چغندر می‌تواند در آش میوه محلی به کار رود و آن را مغذی تر کند. این آش لذیذ و مقوی طعم ترش و ملس فوق العاده ای دارد و همانطور که اشاره کردیم میوه ها و سایر موادش سرشار از ویتامین و مواد مغذی است. پس بهتر است شما هم آن را امتحان کنید و مطمئن باشید که طرفدار آن خواهید شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/330113/طرز-تهیه-آش-میوه-آذربایجانی
بستن   چاپ