آریا بانو
چیدمان منزل مخصوص خانواده‌‌‌‌های بچه‌‌‌‌دار
چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 14:16:48
آریا بانو - خراسان / ایده‌هایی برای این‌که هم یک خانه شیک و مرتب داشته باشید و هم بچه‌ها از ماندن در خانه بیشتر لذت ببرند.
کنجکاوی بخشی از رفتار کودک است که باید مورد توجه والدین قرار بگیرد. کودکان با کنجکاوی می توانند استعدادها و خلاقیت‌‌‌‌شان را شکوفا کنند و دنیای پیرامون خود را بهتر بشناسند. گاهی به‌‌‌‌دلیل خطراتی که متوجه کودک می‌‌‌‌شود و شلوغی و به هم‌‌‌‌ریختگی منزل که نتیجه شلوغ کاری های کودکانه است ، خانواده‌‌‌‌ها دنبال را‌‌‌‌هکاری برای نظم دادن به منزل و دور نگه‌‌‌‌داشتن وسایل خطرناک از دسترس کودکان هستند. در این مطلب می‌‌‌‌خواهیم ایده‌‌‌‌هایی به شما ارائه کنیم که بتوانید هم منزل تمیز و مرتبی داشته باشید هم خطری متوجه کودکان نباشد.
دیوار خلاقیت
یکی از ایده‌‌‌‌ها برای کنترل انرژی کودکان ایجاد فضایی برای نقاشی کردن آن‌هاست. از آن‌‌‌‌جایی که کودکان در بیشتر مواقع روی دیوارها خط می‌‌‌‌کشند یا نقاشی می‌‌‌‌کنند بنابراین این فضاها می‌‌‌‌تواند بهترین مکان برای این کار باشد.
در یک اقدام ساده می‌‌‌‌توانید دیوارهایی از خانه مانند راهروها، در کمدها و ... را برای این کار آماده کنید. ایده دیگر این است که از نقاشی‌‌‌‌های فرزندتان به عنوان تابلو روی دیوارها حتی در نشیمن استفاده کنید. این کار تاثیر روان شناسانه زیادی هم خواهد داشت.
استفاده از مبلمان کودکان
این که کودک احساس کند فضایی مخصوص به خود دارد و می‌‌‌‌تواند در عین حال، در کنار پدر و مادرش محدوده خاص خود را داشته باشد تاثیر بسیار مثبتی برای او خواهد داشت. این کار باعث می‌‌‌‌شود که کودک با وسایل متناسب با خود درگیر شود و کمتر به سراغ سایر وسایل خانه برود.
فضای ذخیره‌‌‌‌سازی شیک
یکی از مشکلاتی که والدین با آن درگیر هستند به‌‌‌‌هم ریختگی اسباب‌‌‌‌بازی‌‌‌‌ها و عروسک‌‌‌‌های فرزندشان است. اصلا به فکر این موضوع نباشید که دکوراسیون خانه‌تان زشت و نامناسب می‌شود؛ حتما یک مکان ویژه و مخصوص برای کودک در نظر بگیرید.
رنگ مناسب دکوراسیون کودکان
موضوع دیگری که می‌‌‌‌تواند ذهن والدین را مشغول کند، این است که فکر می‌‌‌‌کنند ایده‌‌‌‌های کودکان برای چیدمان خانه متناسب با بزرگ‌ترها نیست و فضای شیک و رسمی منزل را به‌‌‌‌هم می‌‌‌‌ریزد. یکی از راهکارهایی که باعث می‌شود بزرگ‌ترها نیز در کنار بچه‌‌‌‌ها از فضا لذت ببرند به‌‌‌‌کارگیری رنگ‌‌‌‌های مناسب است.
اگر یک بخش مشخص از خانه، به‌‌‌‌طور مثال بخشی از نشیمن را به این‌‌‌‌کار اختصاص بدهید، می‌‌‌‌توانید از وسایل با رنگ‌‌‌‌های کودکانه استفاده و سعی کنید آن‌‌‌‌ها را با وسایل دیگر ست کنید. به‌‌‌‌طور مثال برای قاب کردن نقاشی فرزندتان از همان قابی استفاده کنید که برای عکس‌‌‌‌های خانوادگی یا سایر تابلوهای دیواری به کار برده‌اید.
نویسنده : زینب طباطبایی

http://www.banounews.ir/fa/News/328402/چیدمان-منزل-مخصوص-خانواده‌‌‌‌های-بچه‌‌‌‌دار
بستن   چاپ