آریا بانو
از هتل‌ها تخفیف می‌گیریم اما هر تیم فوتبال باید 10 تست کرونا بدهد!
سه شنبه 6 خرداد 1399 - 15:15:23
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / سخنگوی فدراسیون پزشکی گفت: در حال رایزنی هستیم تا فشار‌های مالی ناشی از کرونا را از روی باشگاه‌ها برداریم.
رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی درباره شرایط برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: هر تیم اگر 25 بازیکن داشته باشد بر اساس دستورالعمل تکلیف شده هر 5 روز یکبار تست کرونا گرفته شود. تقریبا هر تیم باید 10 بار تست کرونا بدهد برای این موضوع 250 کیت لازم است. هر تست حدود 600 تا 800 هزار تومان هزینه دارد که قرار شد با وزارت بهداشت رایزنی کنیم تا جایی که ممکن است در آزمایشگاه‌های امین این وزارت آزمایشات انجام شود.
او افزود: قرار شد این رایزنی‌ها با وزارت بهداشت و آزمایشگاه‌ها ادامه داشته باشد تا بیشتر از این هم مشکل مالی به باشگاه‌ها فشار نیاورد. به وفاق ملی نیاز داریم تا بتوانیم با کمک یکدیگر تست‌ها را انجام داده و در مبارزه با کرونا پیشتاز باشیم.
سعیدی درباره شائبه پرواز‌های چارتر برای هر تیم اظهار کرد: درباره پرواز‌های چارتر هیچ بندی در پروتکل درج نشده است و تنها رعایت بهداشت در پرواز‌ها مدنظر است که طبق دستورالعمل وزارت ورزش و جوانان به این قضیه اصرار داشتیم و باید پروتکل جهانی رعایت شود. درباره قرنطینه هر بازیکن در یک اتاق می‌توان از هتل‌ها تخفیف‌های خوبی برای بازیکنان گرفت، اما تاکید می‌کنم یک سری از دستورالعمل‌ها به صورت جهانی است و ما ملزم به رعایت آن هستیم.
سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در ادامه عنوان کرد: باید به یک نتیجه واحد برسیم تا کمترین هزینه را برای بازیکنان و باشگاه‌ها همراه داشته باشد. بحث ویروس کرونا جدید است و کل دنیا از جمله ایران با این ویروس به روز جلو می‌روند. اخیرا هم خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی با سهیل مهدی و عباسی از کنترل سلامت تشکیل جلسه و تمام چالش‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند. قرار شد رایزنی‌هایی در مورد اجرای دستورالعمل‌ها ادامه داشته باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/327771/از-هتل‌ها-تخفیف-می‌گیریم-اما-هر-تیم-فوتبال-باید-10-تست-کرونا-بدهد!
بستن   چاپ