آریا بانو
تفاوت سرالکس فرگوسن و فن‌خال از دید گیگز
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 16:05:37
آریا بانو - تسنیم / سرمربی تیم ملی فوتبال ولز معتقد است تفاوت خاصی بین سرالکس فرگوسن و لوئیز فن‌خال وجود داشت.
وین رونی در کتاب جدید لوئیز فن‌خال از این سرمربی هلندی تمجید کرده و گفته است: وقتی لوئیز اخراج شد، به هم ریختم. کار با او برای من فوق‌العاده لذت‌بخش بود. ما باید فن‌خال را برای فصل سوم حفظ می‌کردیم چون با وجود او می‌توانستیم قوی‌تر شویم. من احساس می‌کردم که ما در حال پیشرفت در برخی موارد هستیم و بازیکنان داشتند دیدگاه او را درک می‌کردند. در طول دو سال کار زیرنظر فن‌خال بیشتر از کار با هر مربی دیگری آموختم. کار با لوئیر با آن روش کاری، فوق‌العاده باارزش بود چون از او چیزهای زیادی آموختم.
رایان گیگز که پس از بازنشستگی در سال 2014 به عنوان دستیار فن‌خال در منچستریونایتد مشغول به کار شد، در گفت‌وگو با سایت رسمی این باشگاه انگلیسی گفت: من درک می‌کنم که منظور رونی چه بوده است. هر دوی ما زیرنظر سرالکس کار کرده‌ایم و من از 13 سالگی فرگوسن را می‌شناسم. سرالکس همه ویژگی‌های لازم را داشت از جمله مدیریت، نظم، استاندارها، تاکتیک‌ها و شناخت از بازیکنان، اما با وجود او و به خاطر داشتن بازیکنان خوبی که مدت طولانی در کنار یکدیگر بازی می‌کردند، ما تنها باید به زمین می‌رفتیم و بازی می‌کردیم. زیرنظر سرالکس هر کدام از ما وظیفه‌مان را می‌دانستیم و تنها مسئله اجرای دقیق آن بود.
وی افزود: با لوئیز فن‌خال اما ماجرا شاید کاملاً متفاوت بود. ما زیرنظر او با سبکی متفاوت بازی می‌کردیم، این در حالی است که ما با وجود سرالکس کم و بیش با یک سیستم بازی می‌کردیم. یادم نمی‌آید زیرنظر فرگوسن، ما به سه دفاع در خط دفاعی بازی کرده‌ باشیم، شاید یکبار یا دو بار این کار را برحسب نیاز انجام داده باشیم. زیرنظر فن‌خال اما ما در حال درک سبک بازی متفاوتی بودیم، از این‌رو می‌دانم که منظور وین رونی از گفتن آن جملات چه بوده است چون لوئیز در تمرینات زیاد روی الگوهای بازی و کارهای تاکتیکی کار می‌کرد.
سرمربی تیم ملی ولز ادامه داد: فن‌خال از هلند و با کوله‌باری از تجربیات بین‌المللی به منچستریونایتد آمده بود، به همین خاطر با بازیکنان جلسات زیادی را برگزار می‌کرد. با سرالکس اما کار خیلی ساده بود. منظورم این نیست که او با بازیکنان جلساتی برگزار نمی‌کرد، البته که او هم جلساتی با بازیکنانش داشت، اما ما در آن زمان بازیکنان‌مان اینقدر خوب بودند که سرمربی تنها لازم بود یکبار به آنها حرفی را بزند و تنها با کمی کار روی آن، در زمین به اجرایش می‌گذاشتیم، برای مثال جی‌سونگ پارک باید به زمین می‌رفت و با پیرلو یارگیری نفر به نفر می‌کرد و پارک به شکلی فوق‌العاده این کار را می‌کرد. به همین خاطر می‌دانم که منظور رونی، یادگیری زیاد زیرنظر فن‌خال بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/327008/تفاوت-سرالکس-فرگوسن-و-فن‌خال-از-دید-گیگز
بستن   چاپ