آریا بانو
اختلال میل جنسی کم کار
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 14:38:51
آریا بانو - سلامانه: فرد مبتلا به اختلال میل جنسی کم کار به طرز غیر عادی علاقه کمی به فعالیت جنسی دارد. چنین فردی نه در جستجوی روابط جنسی است نه آن را تصور می کند و نه اینکه دوست دارد زندگی جنسی فعالی داشته باشد. پریشانی مرتبط با این اختلال معمولا در حیطه روابط صمیمی است که امکان دارد ادامه دادن آن را دشوار کند.
این اختلال در برخی افراد در کلیه حالت های بالقوه جنسی وجود دارد در حالی که در دیگران موقعیتی است و فقط در چارچوب رابطه خاصی روی می دهد. به احتمال زیاد افراد در نتیجه سایر مشکلات روانی نظیر افسردگی-آسیب جنسی قبلی- تصویر بدن ناگوار یا عزت نفس پایین- خصومت میان فردی یا کشمکش های قدرت در رابطه به این اختلال دچار می شوند.
این اختلال در برخی موارد در ارتباط با کزکاری جنسی از پیش موجود ایجاد می شود. برای مثال مردی که کنترل انزال ندارد ممکن است به علت شرمندگی و نگرانی از این مشکل علاقه خود را به آمیزش جنسی از دست بدهد. افراد مبتلا به شکل های دایمی اختلال میل جنسی کم کار از آغاز بلوغ هیچ علاقه ایی به مسایل جنسی ندارند. البته چنین مواردی در مقایسه با افرادی که در بزرگسالی بعد از یک دوره استرس یا مشکلات میان فردی دچار این اختلال می شوند کم تر شایع است.
افراد مبتلا به این اختلال با در نظر گرفتن عواملی چون سن و شرایط زندگی که بر عملکرد جنسی تاثیر می گذارند-در مورد فعالیت جنسی به طور مستمر کمبود خیال پردازی و میل جنسی دارند. این اختلال موجب پریشانی یا مشکلات میان فردی قابل ملاحظه ایی می شود. این اختلال با اختلالی دیگر- بیماری جسمانی یا مصرف مواد توجیه نمی شود. این اختلال می تواند دایمی یا اکتسابی-فراگیر یا موقعیتی و ناشی از عوامل روانی یا آمیزه ایی عوامل روانی و جسمانی باشد.
درمان اختلال میل جنسی کم کار
درمان های دارویی، با توجه به علت مشکل داروهای مختلفی توسط متخصصین سلامت جنسی تجویز می شود.
روان درمانی، شناخت های تحریف شده و تفکرات منفی درباره فعالیت جنسی علایم را تشدید و دایمی می کند بنابراین کشف این خود تلقینی های منفی در تجزیه و تحلیل موفق مشکلات جنسی کمک می کند و درمان شناختی- رفتاری بر عملکرد جنسی تاثیر مثبتی دارد. رویکرد شناختی رفتاری از طریق تکنیک های بازسازی شناختی- شیوه های کاهش اضطراب-ارایه دانش و عزت نفس-جنسی-خودگویی مثبت- تقویت اعتماد به نفس تمرکز جنسی-خودابرازی و حساسیت زدایی بسیار موثر می باشند. بهبود سبک زندگی مثل انجام ورزش، عدم مصرف سیگار و الکل و سایر مواد، رژیم غذایی مناسب.

http://www.banounews.ir/fa/News/326937/اختلال-میل-جنسی-کم-کار
بستن   چاپ