آریا بانو
اصول مهم در تربیت جنسی کودکان
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 14:38:20
آریا بانو - به گزارش سلامانه؛ تربیت جنسی مانند یک لباس غواصی است. برای اینکه فرزندتان در اقیانوس آسیب های اجتماعی شنا بکند و به سلامتی به جزیره سن یک سالگی سن دو سالگی هفت سالگی ده سالگی و... برسد شما باید یک لباس غواصی مطمین تن او بکنید. شما نمی توانید این اقیانوس را قرنطینه کنید بلکه فقط می توانید فرزندتان را هدایت و حمایت کنید. تربیت جنسی لباس غواصی است که شما تن فرزندتان می کنید و او را کاملا از خطرات حفظ می کنید. مهم ترین بخش در تربیت جنسی این است که شما طوری پناهگاه ایمن فرزندتان باشید که اگر اتفاقی برای او افتاد در همان لحظه به شما بگوید. شما نمی توانید همه انسان ها را کنترل کنید و بشناسید و به همین دلیل باید فرزندتان را به چند آیتم بسیار مهم تجهیز کنید: خودآگاهی اعتماد به نفس عزت نفس حرمت تن که همه این موارد زیرمجموعه احساس ارزشمندی هستند. فرزند شما باید احساس ارزشمندی بکند. برای اینکه فرزند شما در هیچ سنی مورد تجاز قرار نگیرد باید بیاموزد نباید به دیگران اجازه دهد و برای اینکه بتواند اجازه ندهد باید احساس ارزشمندی بکند.
گاهی اوقات ما خودمان را با گفتن واژه هایی نظیر (من احمق دوباره اشتباه کردم- من به هیچ دردی نمیخورم-تو هرکاری میروم شکست میخورم و...) تخریب می کنیم. به هیچ عنوان خودتان و همسرتان را در مقابل فرزندتان تخریب نکنید. خودتان را بی اعتبار نکنید. کودکی که والدینش احساس ارزشمندی نکنند –هیچگاه برای بدن روان شخصیت و وجودش ارزشی قایل نیست. همانطور که رازهای زناشویی تان را به فرزندتان نمی گویید –این ها جز رازهای شخصیتی شما هستند و فرزندتان نباید این جملات را بشنود. اگر همسرتان کار اشتباهی انجام داد به هیچ عنوان مقابل فرزندتان او را تحقیر نکنید.
به حریم خصوصی فرزندتان احترام بگذارید. بعضی از کودکان نوازش را دوست دارند و به راحتی به آغوش شما می آیند و برخی کودکان از لمس شدن بیزارند. به هیچ عنوان به کودکی نگویید (دختر خاله ت راحت میاد بغل و فرار نمیکنه. انقدر مادرت تو را اینجا نیاورده اینجوری شدی). باید بپذیرید که بچه ها با هم متفاوتند و به فرزندانتان احترام بگذارید. زمانی که فرزندتان را بغل می کنید و او می گوید (بسه ولم کن) او را رها کنید. اگر به کارتان ادامه دهید این پیام را به او منتقل می کنید که (تو اصلا مهم نیستی من دوست دارم تو رو فشار بدم).به او نگویید این شوخی است و ما در حال بازی کردن هستیم. زمانی که کودک علی رغم میلش به این بازی تن میدهد بعدا ممکن است یک فرد متجاوز بخواهد این کار را با فرزند شما بکند و فرزندتان فکر کند که بازی ست.
مورد سوم -آگاهی کودکان به اعضای بدنشان است. فرزند شما باید تمام اعضای بدنش را بشناسد. بعد از دونیم به کودکتان جاهای خصوصی را آموزش دهید و از سن پنج و نیم شش سالگی هم آلت تناسلی را آموزش می دهیم.
مورد چهارم حفظ حرمت تن است. حرمت تن یعنی کودک برای اعضای بدن خود ارزش و احترام قایل باشد. بسیار مشاهده شده است بسیاری از افراد هنگام ناراحتی خود را به دیوار می کوبند یا عباراتی نظیر (الهی من بمیرم یا خاک بر سرم) را می گویند. این عبارات و اعمال به مرور زمان در آموزش فرزندان و احساسی که به خودشان دارند بسیار موثر است.برای حفظ حرمت تن تحت هیچ شرایطی فرزندتان را تنبیه بدنی نکنید. زمانی که شما فرزندتان را کتک میزنید به او این پیام را میدهید که دیگران حق دارند به او تجاوز جنسی کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/326927/اصول-مهم-در-تربیت-جنسی-کودکان
بستن   چاپ