آریا بانو
درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 14:38:13
آریا بانو - به گزارش سلامانه به نقل از طبینجا؛ درد زیر شکم بعد از نزدیکی معمولا اغلب اوقات گریبان گیر زنان است اگر چه مردان نیز ممکن است در موارد بسیار اندکی دچار چنین حالتی گردند و درد زیر شکم را تجربه نمایند. در زنان درد زیر شکم بعد از رابطه اکثرا به مشکلات مربوط به اندام های تناسلی در لگن مربوط می شود در حالی که این حالت در مردان ممکن است به دلایل دیگری هم چون مشکلات گوارشی و یا پروستات رخ دهد.
علت درد زیر شکم بعد از رابطه
قبل از این که به جستجوی علت این درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی خود بپردازید بهتر است در ابتدا نگاهی به نوع پوزیشن قرار گرفته در طی نزدیکی داشته باشید. اکثر پوزیشن ها فشار بیشتری را به رحم اعمال می کنند بناباین می توانند به درد زیر شکم بعد از نزدیکی بیانجامند. برخی از دلایل این مشکل به بیماری های زمینه ای مربوط می شود در حالی که اغلب آن ها ممکن است موقتی بوده و ناشی از مشکل جدی نباشند.
دیسپارونی
دیسپارونی شرایطی است که در آن زنان ممکن است درد زیر شکم و کمر را بعد از رابطه جنسی تجربه نمایند.
کیست تخمدان
با این کیست های کوچک تخمدان هیچ مشکل خاصی ایجاد نمی کنند اما با بزرگتر شدن ممکن است با مشکلات جانبی بیشتر هم چون درد زیر شکم در رابطه و یا در دوران قاعدگی همراه گردند.
خشکی واژن
خشکی ناحیه تناسلی شرایطی است که اغلب زنانی در دوران یائسگی ممکن است آن را تجربه کنند که به دلیل کاهش هورمون جنسی استروژن می باشد اما این حالت در زنان با فعالیت جنسی نیز احتمالا به دلیل عدم آماده سازی قبل از آمیزش در زنان ایجاد گردد.
عفونت
رابطه جنسی فرآیندی است که می تواند عوامل باکتریایی و عفونی بیشتری را به ناحیه تناسلی وارد سازد و به عبارتی توازن فلور میکروبی این منطقه را برهم ریزد. گاهی اوقات این عوامل باکتریایی قادرند به سمت بالاتری حرکت نموده و رحم و لوله های فالوپ را درگیر سازند. در صورتی که زنان به مقدار کمتری به این عفونت ها مبتلا باشند رابطه زناشویی می تواند این شرایط را تشدید نماید.
رحم رتروس
این نوع رحم که در اصطلاح به سمت عقب می باشد برخلاف حالت طبیعی رحم به سمت عقب متمایل بوده و احتمال اتصال روده ها به رحم وجود دارد بنابراین می تواند ایجاد کننده درد زیر شکم بعد از رابطه باشد.
ارگاسم
ارگاسم حالتی است که با انقباضات و اسپاسم شدیدی می تواند همراه باشد. این حالت اغلب در زنان باردار و زنان مبتلا به کیست و بیماری های لگنی ممکن است اتفاق بفتد.
مشکلات گوارشی
در برخی از افراد نفخ می تواند آن چنان شدید باشد که با حرکت در اجزای داخلی بدن باعث بروز درد های این چنینی در قسمت بالای شکم و قفسه سینه گردد.
مشکلات دستگاه ادراری
از آن جایی که مثانه در موقعیت جلوی رحم قرار دارد، هر گونه مشکلات مربوط مثانه می تواند بر روی رحم نیز تاثیر بگذارد. سیستیت یا التهاب مثانه از جمله این مشکلات می باشد.
واژینسموس
این مشکل در تعداد اندکی از زنان وجود داشته و به طور کلی ورود هر گونه جسمی به ناحیه واژن می تواند با درد زیادی برای این افراد همراه باشد.
درمان درد زیر شکم بعد از رابطه جنسی
بسته به علت معمولا درمان های مختلفی از درمان های آنتی بیوتیکی گرفته تا درمان های هورمونی و در موارد حادتر جراحی ممکن است مورد نیاز باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/326925/درد-زیر-شکم-بعد-از-رابطه-جنسی
بستن   چاپ