آریا بانو
5 نکته که قبل از سفیدکردن دندان باید بدانید
دوشنبه 5 خرداد 1399 - 12:47:44 PM
آریا بانو - سلامانه: سفید کردن دندان‌ها یکی از کارهای زیبایی مورد علاقه بسیاری از افراد است که باید پیش از انجام آن، به این 5 نکته توجه کنید:
1. سفید کردن دندان‌ها ، روند ساده‌ای دارد سفید کردن دندان‌ها می‌تواند با روش بلیچینگ انجام شود و رنگ دندان‌ها را روشن‌تر کند. همین نکته، یک موضوع مهم را برای ما روشن می‌کند: سفید کردن دندان‌ها نمی‌تواند کاری کند که دندان‌های شما بی‌نهایت سفید شوند و اصطلاحا برق بزنند، بلکه می‌تواند رنگ طبیعی دندان‌ها را چند درجه روشن‌تر کند. در ابتدا، سلامت و شرایط دندان‌های شما توسط دندان‌پزشک بررسی می‌شود و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، مراحل بعدی ادامه پیدا می‌کنند. در همین حالت، دندان‌پزشک درباره انتظارات شما از سفید کردن دندان‌ها صحبت خواهد کرد.
. سفید کردن دندان‌ها «فقط» دندان‌های طبیعی را سفیدتر می‌کند بسیاری از ما در زندگی‌مان به دندان‌پزشک مراجعه کرده‌ایم و کارهایی مثل پُر کردن، روکش گذاشتن و تاج گذاشتن را انجام داده‌ایم. حتی بعضی از ما مجبور شده‌ایم که از دندان‌ها مصنوعی استفاده کنیم. بهتر است بدانیم که سفید کردن دندان‌ها در چنین شرایطی اصلا تاثیری نخواهد داشت و رنگ دندان‌ها را تغییر نخواهد داد.
3. ممکن است دندان‌هایتان بعد از سفید کردن حساس شوند فرقی ندارد که از چه روشی استفاده کرده باشید، چون همیشه این احتمال وجود دارد که دندان‌ها و لثه شما بعد از سفید کردن دندان‌ها نسبت به مواد شیمیایی استفاده‌شده در این کار حساس شوند. این احتمال برای افرادی که دارای دندان‌های حساس هستند، بیشتر از دیگران است. دکتر ویلیامز می‌گوید: «استفاده از خمیردندان‌های مخصوص دندان‌های حساس، این مشکل را کمتر خواهد کرد یا از بین خواهد برد. به ندرت اتفاق می‌افتد که حساس شدن دندان‌ها بعد از اتمام همه مراحل، ادامه پیدا کند».
4. سفید کردن دندان‌ها دائمی نیست سفید کردن دندان‌ها می‌تواند نتیجه رضایت‌بخشی داشته باشد و حتی تا سه سال پایدار بماند. با این‌حال، این مساله کاملا به ویژگی‌ها و شرایط هر فرد بستگی دارد. در ضمن، کارهایی مثل سیگار کشیدن، نوشیدن چای و استفاده از قهوه می‌توانند این دوره را کوتاه‌تر کنند.
5. کیت‌های سفیدکننده خانگی، همیشه موثر نیستند کیت‌های سفیدکننده خانگی مورد تایید دندان‌پزشکان نیستند. بنابراین، نمی‌توان دقیقا مشخص کرد که چه ماده‌ای روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. بعضی از کیت‌های خانگی حاوی مقدار زیادی از ماده بلیچینگ هستند که می‌تواند سوختگی ایجاد کند. درنتیجه، اگر از این کیت‌ها استفاده کنید، لثه را در معرض آسیب‌دیدگی قرار می‌دهید.
سلامانه

http://www.banounews.ir/fa/News/326838/5-نکته-که-قبل-از-سفیدکردن-دندان-باید-بدانید
بستن   چاپ