آریا بانو
چند کتاب خوب برای روزه‌دارانی که از مهمانی خدا برگشته‌اند
یکشنبه 4 خرداد 1399 - 7:39:30 PM
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / از دیرباز کتاب یکی از منابع مهم افراد برای دریافت اطلاعات است حتی امروز که هرمطلبی را می توان با جستجو در فضای مجازی پیدا کرد، کتاب جایگاه خود را حفظ کرده است و هنوز هم از منابع با ارزش برای دریافت اطلاعات درباره هر موضوعی است از این رو به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر برای علاقه مندان به کتابخوانی کتاب هایی را درباره این عید سعید معرفی می کنیم :
روزهای شادی مسلمانان
کتاب «روز‌های شادی مسلمانان» اثر یدالله نفری در انتشارات نفری سال 89 منتشر شد. این کتاب توصیف و تحلیلی از «اعیاد اسلامی» است. نویسنده وجود عید‌های مختلف در اسلام را پاسخی به نیاز‌های طبیعی بشر به شادی و تفریح دانسته و معتقد است اعیاد این امکان را فراهم می‌آورد که مسلمانان یکدیگر را ملاقات و به یکدیگر نیکی کنند و از احوال هم مطلع شوند که این کار رضایت خداوند را به دنبال خود دارد.

آریا بانو


نویسنده کتاب را در پنج فصل با عناوین عید فطر، عید قربان، عید جمعه، عید مبعث رسول خدا (ص) و عید غدیر تدوین کرده است و در هر کدام به توضیحی پیرامون فلسفه‌ نام‌گذاری، علت فضیلت و اعمال عبادی مخصوص آن روز پرداخته است. نویسنده با استناد به برخی روایات معصومین (ع) و کلام بزرگان دینی، عید غدیر را بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی معرفی می‌کند.
سیری در خطبه‌های عید فطر و قربان
کتاب سیری در خطبه‌های عید فطر و قربان اثر رضا قلی داوودی در انتشارات دارالفکر سال 91 منتشر شد این کتاب تفسیری عرفانی و اخلاقی از خطبه‌های عید فطر و قربان است. در این نوشتار با توجه به مفاد خطبه‌های عید فطر و قربان مباحث اخلاقی، تربیتی و عرفانی مندرج در آن‌ها مورد شرح و بررسی اجمالی قرار گرفته است.

آریا بانو


در همین زمینه نویسنده به بحث در مورد مباحثی مانند استغفار و آمرزش گناهان، هدایت و اعمال نجات‌بخش و هدایت کننده انسان، لزوم تقوی، ترک گناه و اصرار نداشتن بر آن، عجایب مربوط به مرگ و جهان پس از آن، اهمیت حج و اسرار مناسک مربوط به آن، سرگذشت اقوام پیشین در قرآن، اهمیت و ابعاد امر به معروف و نهی از منکر، مغفرت و رحمت الهی نسبت به بندگان خویش، ارزش و مقام زن در اسلام، وفای به عهد و برخی دیگر از مسائل اخلاقی دیگر پرداخته است و با توجه به مفاد خطبه‌های عید فطر و قربان و نماز آنها زوایای گوناگون این مسائل را بیان می‌کند.
فضیلت عید سعید فطر
کتاب «فضیلت عید سعید فطر» اثر اسماعیل غروی بهمئی در انتشارات طلیعه نور منتشر شد در این کتاب درباره عید فطر اعمال مشهور و دعا‌های این ماه می‌خوانیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/326510/چند-کتاب-خوب-برای-روزه‌دارانی-که-از-مهمانی-خدا-برگشته‌اند
بستن   چاپ