آریا بانو
منصوریان: بدون انجام مسابقه حقوق می‌گیرم
شنبه 3 خرداد 1399 - 06:03:26
آریا بانو - باشگاه خبرنگاران / بانوی ووشوکار کشورمان گفت: ویروس کرونا باعث دوری ام از هدفم نشده است و در خانه با کمترین امکانات تمرین می‌کنم.
سهیلا منصوریان قهرمان ووشو کشورمان در گفت و گو با خبرنگار ما درباره وضعیت تمرینات خود در ایام قرنطینه اظهار کرد: ویروس کرونا باعث شد که خیلی از ورزشکاران حرفه‌ای که برای موفقیت در مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک تلاش می‌کنند مقدار کمی از تمریناتشان کاهش یابد، اما این موضوع منجر به دوری از هدفشان نشده است.
او ادامه داد: من در خانه با کمترین امکانات تمرین می‌کنم و سعی کردم که کرونا باعث نشود از هدفم دور شوم. در گذشته که باشگاه باز بود روزی 2 نوبت در صبح و بعد ازظهر تمرین می‌کردم و اکنون ورزش را در خانه انجام می‌دهم و تلاش می‌کنم که از تردمیل استفاده کنم و حتی با 2 بطری آب تمرین بدنسازی می‌کنم. به هر حال شرایط به وجود آمده باعث شده که ورزشکاران از فرم بدنی ایده آل دور شوند، چون ما نمی‌توانیم در خانه با یکدیگر مبارزه کنیم و حریف تمرینی کم است و سعی می‌کنم که خودم به تنهایی تمرین کنم.
تمرکزم برای کسب بهترین نتیجه در مسابقات آسیایی است
منصوریان درباره برنامه و هدفش در سال جدید گفت: ما مسابقات آسیایی را پیش رو داریم که اکنون همه تمرکزم بر روی این رقابت‌ها است تا بتوانم بهترین نتیجه را بگیرم و پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورم.
لژیونر ووشو کشورمان درباره اینکه وضعیت قراردادی اش با باشگاه چینی به چه صورت می‌شود، اظهار کرد: به هر حال من یک قرارداد 3 ساله با تیم "شیان" چین دارم و زمانی که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد به ایران بازگشتم و قرار بود که دوباره به چین برگردم و با توافق باشگاه چینی برای حضور در مسابقات آسیایی به کشورمان بیایم. البته رئیس باشگاهم طی تماسی گفت که وضعیت کرونا خیلی خطرناک است و باید این موضوع را جدی بگیریم و باشگاه‌ها تعطیل شده و ایران امن‌تر است و در کشور خود بمانید و زمانی که شرایط بهتر شد در نهایت می‌توانید به چین بازگردید.
من بدون انجام مسابقه ای از باشگاه چینی حقوق دریافت می کنم
او درباره اینکه حاضر است از مبلغ قرارداد خود با باشگاه چینی کسر کند یا نه! گفت: رئیس باشگاه شیان چین به همه ورزشکارانی که با این باشگاه قرارداد بستند حقوقشان را به صورت ماهیانه می‌دهد که این موضوع برای من خیلی ارزشمند است. حتی به رئیس باشگاه گفتم که ما تمرین نمی‌کنیم و ورزش را در خانه انجام می‌دهیم، اما او بیان کرد که شما یک هدف داشتید و حتی برای کسب درآمد برای تیم من زحمت کشیدید و ویروس کرونا باعث شد که اکنون در باشگاه حضور نداشته باشید. به هر حال طبق قرارداد با باشگاه چینی، مبلغی هر ماه به حسابم واریز می‌شود و کار زیبایی بود و دوست داشتم این اتفاق در ایران هم رخ می‌داد. خیلی از ورزشکاران درآمدشان از ورزش کردن است و اکثر ورزشکاران حرفه‌ای شغل دوم ندارند و اصلا حمایت نمی‌شوند‌. ای کاش ما هم خیلی از مسائل ورزشی را از بعضی کشور‌ها یاد بگیریم.
منصوریان بیان کرد: من به رئیس باشگاه خود گفتم که ویروس کرونا از چین به سایر کشور‌ها شیوع پیدا کرد و حس می‌کنم که شما به خاطر این موضوع حقوق ماهیانه به ما می‌دهید. البته رئیس باشگاه به من گفت چرا این حرف را می‌زنم و مثبت فکر نمی‌کنم و چین نخستین کشوری بود که وجود این ویروس را متوجه شد.
کمپینی برای کمک به افراد نیازمند به راه انداختم
او افزود: به نظرم این درست نیست که افکار منفی داشته باشیم و امیدوارم اتفاقات خوب رخ بدهد و در این شرایط باید هوای مردم را داشته باشیم. برخی از افراد درآمدشان به صورت روزانه است و آن‌ها نمی‌توانند کار دیگری انجام بدهند و باید بیشتر به فکر این افراد باشیم. من کمپینی در اینستاگرام راه انداختم و هفته‌ای یک بار در حد توان خود به افراد نیازمند کمک می‌کنیم. حتی در گروه‌های فامیلی و دوستانه هم حضور داریم و افرادی را می‌شناسیم که از لحاظ مالی وضعیت خوبی ندارند و شیوع کرونا خیلی به آن‌ها ضربه زده است و آن‌ها مردم دار هستند و نمی‌توانند به همسایه و فامیل خود برای یک لقمه نان رو بزنند. ما این افراد را شناسایی می‌کنیم و به صورت غیر مستقیم بسته های مورد نیاز از جمله خوراکی و پول را تهیه و حتی اجاره خانه شان را پرداخت می‌کنیم.
لژیونر ووشو کشورمان گفت: خدا را شکر این اتفاق رخ نداد که رئیس باشگاه شیان چین مبلغی از قراردادم را کسر کند. به هر حال من 4 ماه است که در ایران هستم و حقوق این 4 ماه را دریافت کردم بدون اینکه مسابقه‌ای داشته باشم و هیچ کاری کرده باشم. همچنین باشگاه چینی به قرارداد بسته شده با من پایبند است.
نبود علم تمرین باعث افت ورزشکاران می شود
منصوریان درباره اینکه مسابقات ووشو لغو شده و این مسئله چقدر بر روی ووشوکاران تاثیرگذار است، بیان کرد: مسابقات ووشو لغو شده است، اما حس می‌کنم که مسابقات 20 روز یا یک ماه دیگر بدون حضور تماشاگر برگزار شود. البته این موضوع باعث می‌شود که تعدادی از ورزشکارانی که علم تمرین ندارند افت کنند و آن‌ها نمی‌دانند در این شرایط چگونه بدن خود را آماده نگه دارند و خیلی از ورزشکاران از این بابت ضربه می‌خورند.
رئیس جدید ووشو همانند خانواده خود به ورزشکاران اهمیت بدهد
بانوی ووشو کار کشورمان درباره آینده ووشو بعد از جدایی علی نژاد از این رشته ورزشی گفت: علی نژاد رئیس خوبی برای ما ورزشکاران بود و به ووشوکاران اهمیت می‌داد و امیدوارم رئیس فدراسیون جدید هوای ورزشکاران را داشته باشد. به هر حال آکادمی ووشو خانه دوم ما است و یک خانواده می‌شویم و امیدوارم همانطور که به خانواده خود اهمیت می‌دهند به ورزشکاران هم توجه کنند.
او افزود: ما هیچ درآمدی نداریم و حتی بیمه هم نیستیم و این خیلی بد است، اما کشور‌های دیگر هوای ورزشکاران خود را دارند. چینی‌ها با وجود اینکه می‌توانستند قرارداد مرا لغو کنند، اما این کار را نکردند. معلوم نیست این شرایط تا چه زمانی ادامه دارد و حتی رئیس باشگاهم نیز گفت که امکان دارد پرواز‌های ایران با چین 6 ماه دیگر باز شود. البته رئیس باشگاه به من گفت که نگران نباشم و به تمریناتم فکر کنم و اصلا ذهن خود را مشغول نکنم.
منصوریان خاطر نشان کرد: به هر حال انرژی که چینی‌ها به من می‌دهند باعث می‌شود که تمرین کنم و اکثر وقت خود را برای اهدافم بگذارم. حتی رئیس باشگاهم گفت اگر در مسابقات آسیایی بتوانم مدال طلا بگیرم پاداش به من می‌دهد. چینی‌ها حریفان و رقیبان سخت ما در مسابقات آسیایی هستند، اما رئیس باشگاه چین به من روحیه می‌دهد، چون من عضو این باشگاه هستم و جزئی از خودشان به حساب می‌آیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/325395/منصوریان--بدون-انجام-مسابقه-حقوق-می‌گیرم
بستن   چاپ