آریا بانو
دلایل ایجاد پرخوری عصبی چیست؟
شنبه 3 خرداد 1399 - 01:10:21
آریا بانو - سلامانه: علت دقیق پرخوری عصبی ناشناخته است. عوامل بسیاری از جمله ژنتیک، بیولوژی بدن، سلامت عاطفی، انتظارات اجتماعی و سایر موارد می‌توانند در بروز اختلالات خوردن نقش داشته باشند. پرخوری عصبی در زنان نسبت به مردان شیوع بیشتری دارد و اغلب در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع می‌شود. عواملی که خطر ابتلا به پرخوری عصبی را افزایش میدهند، عبارتند از:
بیولوژی ؛ افراد که بستگان درجه یک (خواهر و برادر، والدین یا فرزندان) آن‌ها دارای اختلال خوردن هستند، احتمال ابتلا به اختلال خوردن در این افراد وجود دارد که این نشان دهنده‌ی احتمال وجود یک ارتباط ژنتیکی است. اضافه وزن در دوران کودکی یا نوجوانی ممکن است خطر ابتلا را افزایش دهد.
مسائل روانشناختی و عاطفی ؛ مشکلات روانشناختی و عاطفی مانند افسردگی، اختلالات اضطرابی یا اختلالات سوء مصرف مواد ارتباط نزدیکی با اختلالات خوردن دارد. افراد مبتلا به پرخوری عصبی ممکن است نسبت به خود احساس منفی داشته باشند و در بعضی موارد، وقایع آسیب زا و استرس محیطی ممکن است عوامل موثر باشند.
رژیم غذایی ؛ افرادی که رژیم می‌گیرند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلالات خوردن هستند. بسیاری از افراد مبتلا به پرخوری عصبی میزان کالری دریافتی در فواصل حملات غذا خوردن محدود می‌کنند، که ممکن است فرد مجددا به غذا خوردن روی آورد و سپس اقدام به پاکسازی معده می‌نماید.
از دیگر محرکهای ایجاد پرخوری می‌توان به استرس، تصویر اشتباه از بدن، غذا و کسالت اشاره کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/325351/دلایل-ایجاد-پرخوری-عصبی-چیست؟
بستن   چاپ