آریا بانو
چه دلایلی باعث کم آبی می‌شود؟
شنبه 3 خرداد 1399 - 00:40:05
آریا بانو - سلامانه: گاهی اوقات از دست دادن آب بدن به دلایل ساده مثل کمبود مصرف مایعات رخ می‌دهد مثل مواقعی که به علت بیماری، روزه داری یا مشغله‌ی زیاد به اندازه کافی مایعات مصرف نمی‌کنید یا آب آشامیدنی سالم در دسترس ندارید.
اما دیگر علل کم آبی عبارتند از:
اسهال، استفراغ: اسهال حاد و شدید می‌تواند موجب از دست دادن بیش از حد آب و الکترولیت‌ها در مدت زمان کوتاهی شود. اگر همراه با اسهال، استفراغ داشته باشید، طبیعتا مایعات و مواد معدنی بیشتری را از دست می‌دهید.
تب: به طور کلی هر چه میزان تب بیشتر باشد،بدن شما آب بیشتری را از دست می‌دهد. اگر هم زمان با تب دچار اسهال و استفراغ شوید، میزان کمبود آب بیشتر خواهد شد.
تعریق بیش از حد: هنگامی که عرق می‌کنید، بدن آب از دست می‌دهد. اگر فعالیت شدید انجام دهید و مایعات از دست رفته را جبران نکنید، دچار کم آبی می‌شوید. همچنین آب و هوای گرم و مرطوب باعث افزایش میزان تعریق و افزایش از دست رفتن آب بدن می‌شود.
افزایش ادرار: ممکن است ناشی از دیابت تشخیص داده نشده یا کنترل نشده باشد. بعضی از داروها، مانند داروهای مدر و برخی داروهای ضد فشار خون، به طور کلی باعث افزایش ادرار و در نتیجه کم آبی بدن می‌شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/325338/چه-دلایلی-باعث-کم-آبی-می‌شود؟
بستن   چاپ