آریا بانو
لب ها را لایه برداری کنید
شنبه 3 خرداد 1399 - 00:40:03
آریا بانو - سلامانه: لب های خشک و ترک خورده، مسئله ای شایع و ناراحت کننده است. داروهای خانگی طبیعی التیام دهنده ی لب را امتحان کنید، که در آشپزخانه ی هر خانه ای وجود دارد.
آلوئه ورا: این ژل در داخل برگ گیاهان آلوئه ورا تشکیل می شود. این ماده حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ضد التهابات است که پوست آسیب دیده را تسکین داده و باعث احیاء آن می شود.
روغن نارگیل: که از میوه ی نارگیل تهیه می شود، این روغن دشمن التهاب بدن بوده و خاصیت و نرم کنندگی دارد.
عسل: بسیار مرطوب کننده است و این خاصیتش باعث می شود درمان خوبی برای لب های خشک باشد. عسل همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و خاصیت ضد باکتریایی است که به جلوگیری از بروز عفونت در لب های بسیار خشک یا ترک خورده کمک می کند.
خیار: مالیدن خیار روی لبها، باعث رطوبت آنها می شود چرا که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که ظاهر لب را بهبود می بخشد.
چای سبز: سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی و همچنین حاوی پلی فنول است، که باعث کاهش التهاب می شود. یک کیسه چای سبز را در آب گرم خیس کنید و آن را به آرامی روی لب ها مالش دهید تا زبری لب ها از بین رفته و نرم شوند.
آلوئه ورا، روغن نارگیل و عسل همه دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی هستند که می تواند در ضمن مرطوب کردن و تسکین دهنده پوست روی لب از بروز عفونت نیز جلوگیری کند .
لب های ترک خورده مانع از رسیدن مواد مغذی به لب می شوند. افراد می توانند از اسکراب های لب حاوی قند یا جوش شیرین استفاده کنند تا به آرامی پوست های خشک لب را از بین ببرند.

http://www.banounews.ir/fa/News/325337/لب-ها-را-لایه-برداری-کنید
بستن   چاپ