آریا بانو
3 اشتباه والدین در مراقبت از کودک
شنبه 3 خرداد 1399 - 00:40:01
آریا بانو - سلامانه: همه والدین دچار اشتباه در زمینه مراقبت از کودکان خود می شوند، ولی این اشتباهات در مورد والدین جوان که دارای نوزاد و یا فرزند خردسال هستند بیشتر اتفاق میافتد.
بیدار کردن کودک برای شیر خوردن: کودکان شیرخوار می توانند (و باید) در طول شب بخوابند، ولی یک اعتقاد نادرست وجود دارد که میزان شیری که کودک پیش از خواب شب می نوشد، به اندازه ای نیست که تا صبح برای او کفایت کند. از این رو والدین جوان با نگرانی از این موضوع کودک را در نیمه شب بیدار می کنند تا شیر بنوشد. باید دانست که اگر کودک واقعا گرسنه باشد، خود بیدار شده و گریه می کند. پس اگر کودک بیدار نشد نیازی به بیدار کردن او نیست. این موضوع باعث استراحت کافی مادر در طول شب می شود و بهتر می تواند در طول روز از کودک خود مراقبت نماید.
عدم نصب صحیح صندلی کودک در ماشین: والدین جوان ممکن است با نصب نادرست صندلی کودک جان او را به خطر بیندازند. بهتر است جهت نصب برای بار اول، از فردی با تجربه و یا فروشگاهی که از آن خرید کرده اند کمک بگیرند و یا به نزدیک ترین مرکز آتش نشانی محل خود مراجعه و از نصب صحیح صندلی اطمینان حاصل نمایند.
عدم توجه به بهداشت دهان کودکان زیر یک سال: بسیاری از والدین جوان در مورد بهداشت دهان و دندان کودک اقدامی نمی کنند تا زمانی که دیگر دیر شده است. بهتر است ملاقات کودک با دندانپزشک هر شش ماه یک بار پس از اولین رویش دندان اویایک سال پس از تولد صورت گیرد. حتی قبل از رویش دندانهای شیری کودک، دهان او بایدیک بار در روز با گاز و یا دستمال مرطوب تمیز شود. به محض درآمدن اولین دندانهای کودک، آنها را با یک مسواک نرم مسواک بزنید. از یک خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کرده و از وجود فلوراید کافی در آب نیز اطمینان حاصل نمایید.

http://www.banounews.ir/fa/News/325336/3-اشتباه-والدین-در-مراقبت-از-کودک
بستن   چاپ