آریا بانو
سوزاندن کالری با آب
شنبه 3 خرداد 1399 - 12:39:51 AM
آریا بانو - سلامانه: آب آشامیدنی مقدار کالری سوزانده شده شما را افزایش می دهد که به عنوان مصرف انرژی در حال استراحت شناخته می شود. در بزرگسالان، مصرف انرژی استراحت پس از نوشیدن آب تا 10 دقیقه، 24 تا 30٪ افزایش می یابد و تا 60 دقیه تاثیر آن باقی می ماند. یک مطالعه از کودکان دارای اضافه وزن و چاق نشان داد پس از مصرف آب سرد مصرف انرژی استراحت تا 25٪ افزایش می یابد.
چون هیچ تغییری در شیوه زندگی به جز نوشیدن آب بیشتر را ندارد ، بنا بر این نتایج بسیار چشمگیر است.
مطالعات متعدد دیگر افراد دارای اضافه وزن که نوشید 1-1.5 لیتر (34-50 اونس) آب روزانه برای چند هفته نشان داد که آنها کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کرده اند. از نتایج دیگر: شاخص توده بدن (BMI)، چربی بدن و دور کمر است. این نتایج ممکن است با مصرف آب سرد این تاثیرات بیشتر شود. هنگامی که آب سرد می نوشید ، بدن شما از کالری اضافی برای گرم کردن آب تا دمای بدن استفاده می کند.
کاهش اشتها با آب
برخی از افراد ادعا می کنند که آب آشامیدنی قبل از غذا, اشتها را کاهش می دهد.
مطالعات از افراد مسن نشان داده اند که آشامیدن آب قبل ازهر وعده غذایی ممکن است کاهش وزن با افزایش 2 کیلوگرم را به همراه داشته باشد. در یک مطالعه شرکت کنندگان دارای اضافه وزن و چاق میانسال که قبل از هر وعده غذایی آب نوشیده اند 44٪ بیشتر از افرادی که آب ننوشیده اند وزن از دست داده اند. اگر چه این ممکن است مصرف آب بسیار برای افراد میانسال و مسن تر مفید است, مطالعات برای افراد جوانتر, کاهش قابل توجه در مصرف کالری نشان داده نشده است. آشامیدن آب قبل از غذا ممکن است اشتها را در افراد میانسال و مسن تر کاهش دهد. این باعث کاهش مصرف کالری و کاهش وزن می شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/325332/سوزاندن-کالری-با-آب
بستن   چاپ