آریا بانو
ثبت نام کارفرمایان ایلام برای دریافت تسهیلات کرونایی آغاز شد
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 - 15:27:38
وزارت رفاه
آریا بانو - مدیر اشتغال و کارآفرینی تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ثبت نام کارفرمایان برای دریافت وام کرونایی در ایلام آغاز شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه کارا نسبت به آن اقدام کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، احمد خانمحمدیان اظهار داشت: در این مرحله صرفا 13 رسته فعالیت که در سامانه کارا عنوان شده است قابلیت ثبت نام دارند. 
وی افزود: ارسال پیامک توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تسهیلات کرونا، شرط ثبت نام تسهیلات نیست و تنها جنبه اطلاع رسانی دارد.
خانمحمدیان با بیان اینکه همه کارفرمایان واجد شرایط می توانند در بخش کرونای سامانه کارا درخواست خود را ثبت کنند، گفت: به زودی بخش شکایات در سامانه فعال می شود تا اگر سیستم اجازه ثبت درخواست به فردی را نداد، اطلاعات خودشان را در سامانه وارد کنند و رسیدگی لازم انجام شود.
وی اظهارکرد: راهنمای ثبت نام متقاضی، شرایط و ضوابط و رسته فعالیت هایی که تسهیلات به آنها تعلق می گیرد در سامانه کارا و بخش تسهیلات کرونا درج شده است و قسمت شکایات و اعتراض ها هم در حال راه اندازی است.
خانمحمدیان با بیان اینکه تعداد 20 بانک و موسسه مالی برای دریافت تسهیلات در سامانه قابل انتخاب هستند، افزود: به ازای هر نفر از نیروی انسانی کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده اند مبلغ 160 میلیون ریال و به ازای هر کارگر کارگاه‌هایی که غیر مستقیم لطمه خورده اند مبلغ 120 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود 12 درصد تعلق می‌گیرد که این واحد‌ها باید بعد از دریافت پیامک به سامانه کارا مراجعه و ثبت نام کنند.
وی تصریح کرد: پس از ثبت نام، واحد‌های صنعتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، واحد‌های گردشگری از طرف وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و واحد‌های فرهنگی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تایید نهایی قرار می‌گیرند و پس از تایید نهایی، به بانک‌های عامل مراجعه و تسهیلات خود را از هفته دوم خرداد دریافت می‌کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/322490/ثبت-نام-کارفرمایان-ایلام-برای-دریافت-تسهیلات-کرونایی-آغاز-شد
بستن   چاپ