آریا بانو
ماسکی برای پیشگیری از چین و چروک صورت+طرز تهیه
سه شنبه 30 ارديبهشت 1399 - 12:39:21
آریا بانو - سلامانه: از فواید ماسک‌هایی که بر پایه میوه‌ هستند کم گفته نشده، علاوه بر لطافت و شادابی که به پوست می‌بخشد، پوستتان نیز از ویتامین‌ها و املاح این میوه‌ها تغذیه می‌شود.
در ادامه به طرز تهیه ماسک هم برای کسانی که پوست چرب دارند و هم خشک، اشاره شده است. 
پوست چرب
برای پوست‌های چرب می‌تونید از ماسک سفیده تخم مرغ استفاده کنید. به این صورت که سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا کف کند بعدش چند قطره آبلیمو اضافه کنید و برای 10 دقیقه بزارید روی صورتتان بماند با آب گرم بشورید.
پوست خشک
ا گر پوستتان هم خشک است می‌توانید از زرده تخم مرغ با یک قاشق مربا خوری روغن زیتون یا روغن بادام و چند قطره آبلیمو استفاده کنید. همگی اینها را با هم مخلوط کرده و 10 دقیقه اجازه دهید روی پوستتان بماند و بعد با آب ولرم بشویید.
ماسکی برای شفافیت پوست
برای نرم و شفاف شدن پوست می‌توانید مقداری سرکه همراه با آب سیب درختی را در آب گرم ریخته و به کمک یک اسپری همه جای صورت بپاشید و بگذارید خشک شود. بعد پوست صورت را آب شستشو دهید. از این ماسک برای بهبود جوش‌های صورت هم می‌توانید استفاده کنید.
یکی دیگر از میوه‌هایی که می‌توانید به عنوان ماسک از آن استفاده کنید که منجر به لطافت و نرمی پوست صورت شود خیار تازه است. یعنی آن را ورقه ورقه کرده و هر روی صورتتان بگذارید.
ماسکی برای رفع چین و چروک
اگر چین و چروک دارید می‌توانید برای از بین بردن آن از هویج استفاده کنید. چون هویج کلسترول پوست را از بین می‌برد. برای تهیه این ماسک، هویج را رنده یا ورقه ورقه کنید و سپس روی صورت قرار دهید.
حواستان باشد برای عملکرد بهتر باید چندین بار در هفته از این ماسک استفاده کنید تا نتیجه آن را ببینید.
** در نهایت اینکه اگر می‌خواهید پوست دستتان سفید و لطیف شود، پوره سیب زمینی، شیر و چند قطره گلاب را با هم مخلوط کنید دست‌هایتان را را در مخلوط فرو ببرید و سپس مالش دهید. 
** دکتر بهادر قادری، متخصص و مدرس طب سنتی و طب مکمل از دانشگاه پردیس

http://www.banounews.ir/fa/News/322148/ماسکی-برای-پیشگیری-از-چین-و-چروک-صورت-طرز-تهیه
بستن   چاپ