آریا بانو
پایان 18 ماه اسارت توسط الشباب؛ زن جوان ایتالیایی با مقنعه به خانه برگشت
سه شنبه 23 اردیبهشت 1399 - 10:03:05 AM
آریا بانو-یک زن جوان ایتالیایی که مدت 18 ماه در شرق آفریقا اسیر بود روز گذشته به کشورش بازگشت. این زن 24 ساله که سیلویا رومانو نام دارد به عنوان نیروی داوطلب برای یک گروه بشردوستانه ایتالیایی در کنیا کار می کرد که در نوامبر 2018 در جریان حمله مردان مسلح ربوده شد.

روز گذشته او در حالی که ماسک و دستکش پوشیده بود از طریق یک هواپیمای دولتی به فرودگاه Ciampino رُم ایتالیا پرواز کرد و سپس به منزلش در میلان ایتالیا برده شد.

خانم رومانو در فرودگاه مادرش را که به استقبالش آمده بود در آغوش کشید و با استقبال گرم مقامات ایتالیا از جمله لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه و گوزپه کنته نخست وزیر این کشور روبرو شد که او هم ماسک پوشیده بود.

الشباب

خانم رومانو در کنار گوزپه کنته

آقای کنته در صحبت هایش از نیروهای اطلاعاتی این کشور که تلاش زیادی برای آزادسازی این خانم در سومالی کرده بودند تشکر نمود. گزارش ها در ایتالیا نشان می دهند که آدم ربایان این زن را به گروه افراط گرای الشباب تحویل داده بودند. دزدان مسلح سومالی تاکنون هزاران تبعه خارجی را در کشورهای شرق آفریقا ربوده اند و در ازای دریافت پول به گروه های افراطی از جمله الشباب تحویل داده اند.

جمعیت عظیمی از دوستان و آشنایان خانم رومانو نیز بعد از انتقال او به منزلش مقابل خانه او جمع شدند تا از خیابان به او خوشامد بگویند. طبق برخی گزارش های دیگر در ایتالیا خانم رومانو که در زمان ورودش به کشور یک مقنعه سبز بر سر داشته تا موهایش را بپوشاند احتمالا در زمان اسارتش به دین اسلام گراییده است. البته خانواده و مقامات ایتالیایی هنوز در این باره اظهار نظر  نکرده اند اما انتظار می رود که طی روزهای آتی این خانم برای ارائه توضیحات به سازمان اطلاعات ایتالیا فراخوانده شود.

الشباب


http://www.banounews.ir/fa/News/313634/پایان-18-ماه-اسارت-توسط-الشباب؛-زن-جوان-ایتالیایی-با-مقنعه-به-خانه-برگشت
بستن   چاپ