آریا بانو
در بسته خبری اجتماعی ایسنا بخوانید:
از اشتباهی رایج درباره‌ منابع آلاینده‌ هوا تا جزئیات بیمه منازل فرهنگیان
چهارشنبه 4 بهمن 1396 - 6:47:42 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - گردش گونه‌های جدید بیماری، افزایش وام ضروری فرهنگیان به 45 میلیون تومان، برگزاری دومین آزمون سراسری مهارتی سربازان و سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر تهران در شرایط کنونی قابل استفاده نیست، تیتر برخی از اخبار امروز اداره اجتماعی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی امروز (4 بهمن) بیش از 50 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که برخی از مهمترین آن‌ها در ادامه می‌آید:
دستور ویژه شهردار تهران برای پیگیری حواشی ساخت یک حسینیه
محمد علی نجفی -شهردار تهران- دستور داد که موضوع کمک شهرداری به ساخت یک حسینیه و حواشی‌ایجاد شده در باره آن پیگیری شود. در پی انتشار گزارشی با عنوان «کمک میلیاردی شهرداری به یک حسینیه و مداح معروف» در برخی رسانه ها درباره کمک‌های مالی شهرداری منطقه 5 برای ساخت حسینیه‌ای در این منطقه، به دستور شهردار تهران گزارشی پیرامون این موضوع تهیه شد.
تهران نیازمند 4 خط مترو حومه‌ای است
محسن هاشمی -رئیس شورای شهر تهران- با تاکید بر لزوم توجه به مترو حومه تهران گفت: تهران نیازمند چهار خط مترو حومه‌ایست که کل شهرهای اطراف تهران را پوشش دهد.
افزایش موارد بستری "آنفلوآنزا"/ گردش گونه‌های جدید بیماری/پرخطرها واکسن بزنند
دکتر مسعود مردانی -عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا- از افزایش موارد بستری به دلیل آنفلوآنزا خبر داد و توصیه‌های مهمی را به مردم ارائه کرد.
دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت شیوع آنفلوآنزا در کشور، گفت: در حال حاضر وضعیت بروز و شیوع آنفلوآنزا در کشور وضعیت خوبی نیست؛ به طوریکه بروز موارد جدید آنفلوآنزا در سطح کشور بویژه در استان‌های اصفهان، کرمان، تهران و خراسان در سطح وسیعی دیده می‌شود. از طرفی سینه‌پهلو بعد از آنفلوآنزا هم منجر به بستری‌های مکرر بیماران در بخش‌های داخلی، عفونی و حتی ICU شده است.
اسامی جدید، شگردی برای بازاریابی روانگردان‌ها / عوارض محرک "NPS"
دکتر علیرضا نوروزی -درمانگر اعتیاد- تاکید کرد: روانگردان‌های جدید مشابه همان روانگردان‌ قدیمی هستند و تکنیک بازار قاچاق این است که اسم آن را تغییر می‌دهند تا برای آن بازار مصرف پیدا کنند.
70 درصد تماس‌ها درباره مشکلات کودکان زیر 12 سال/ 40 درصد کودکان «تنبیه» را تجربه کرده‌اند
شیرین صدرنوری -مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان- تعداد تماس گیرندگان با صدای یارا در دیماه سال جاری را 524 مورد اعلام کرد و گفت: مشاوره‌های انجام شده با فراوانی 54 درصد عمدتا در مورد کودکان پسر بوده است.
افزایش وام ضروری فرهنگیان به 45 میلیون تومان/ جزئیات بیمه منازل فرهنگیان
گودرز کریمی‌فر -مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش- با بیان اینکه در حال حاضر میانگین تسهیلات فرهنگیان 30 میلیون تومان است که آن را به 40 و 45 میلیون تومان می‌رسانیم گفت: یکی دیگر از طرح‌های رفاهی که اخیرا اجرا شد «بیمه منازل مسکونی فرهنگیان» بود. بر اساس این طرح چهار نوع بیمه برای 50 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل، 92 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل، 135 میلیون سرمایه و اثاثیه منزل و 179 میلیون تومان سرمایه و اثاثیه منزل وجود دارد که هر کدام نرخ حق بیمه متفاوت ماهانه از 3000 تا 12000 تومان دارند.
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیمه منازل مسکونی فرهنگیان اجباری نبوده و اختیاری است گفت: طبق فراخوانی که اعلام شد نرخ حق بیمه سه ماه اول از افراد اخذ نمی‌شود و رایگان است.
توضیحات "بطحائی" درخصوص ممنوعیت حضور دانش‌آموزان در گلزار شهداء
وزیر آموزش و پرورش به بیان توضیحاتی درباره خبر ممنوعیت بازدید دانش‌آموزان از گلزار شهداء پرداخت وگفت: همانطور که در اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش در این باره آمده، در دستورالعمل آزمایشی وزارت آموزش و پرورش کم دقتی صورت گرفته و به جای استفاده از واژه آرامستان‌ها از واژه گلزار شهداء استفاده شده است.
یک اشتباه رایج درباره منابع آلاینده‌ هوا
حسین شهبازی -مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- با اشاره به اینکه آلاینده‌های گازی تولید شده به وسیله خودروهای سواری قابلیت تبدیل به ذرات ثانویه را دارند، اظهار کرد: اشتباه رایج، در این حوزه این است که آنچه در هوا به عنوان ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون (PM2.5 ) تنفس می‌کنیم را با خروجی منابع آلاینده یکی فرض کنیم.
سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر تهران در شرایط کنونی قابل استفاده نیست
محمد حسین بازگیر -رییس اداره محیط زیست شهر تهران- ضمن اشاره به اینکه سیاهه انتشار آلودگی هوای شهر تهران در شرایط کنونی قابل استفاده نیست و باید بازنگری شود، گفت: اداره محیط زیست تهران اعتبارات کافی برای بروزرسانی سیاهه انتشار را ندارد.
کشف 70 درصدی جرائم و سرقت‌ها/ کاهش سرقت در 21 استان و افزایش در 12 استان
سردار اسکندر مومنی -جانشین فرمانده ناجا- اعلام کرد: بیش از 70 درصد از جرائم رخ‌داده در کشور توسط پلیس کشف می شود که این یک دستاورد خوب برای پلیس است، اما در بخش رسیدن به اموال مسروقه به مردم، مشکلاتی وجود دارد.
برگزاری دومین آزمون سراسری مهارتی سربازان + جزئیات
سردار موسی کمالی -رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح- از برگزاری دومین مرحله آزمون مهارتی سربازان در تاریخ چهاردهم بهمن خبر داد و گفت: دومین مرحله‌ی آزمون سراسری مهارت‌آموزی سربازان، صبح روز شنبه چهاردهم بهمن در تمام استان‌های کشور برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا 5 خبر پربازدید اجتماعی طی امروز به شرح زیر است:
افزایش وام ضروری فرهنگیان به 45 میلیون تومان/ جزئیات بیمه منازل فرهنگیان
یک توصیه مهم برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ
یک اشتباه رایج درباره منابع آلاینده‌ هوا
اسامی جدید، شگردی برای بازاریابی روانگردان‌ها / عوارض محرک "NPS"
افزایش موارد بستری "آنفلوآنزا"/ گردش گونه‌های جدید بیماری/پرخطرها واکسن بزنند
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/31094/از-اشتباهی-رایج-درباره‌-منابع-آلاینده‌-هوا-تا-جزئیات-بیمه-منازل-فرهنگیان
بستن   چاپ