آریا بانو
5 میوه موثر برای مقابله با کبد چرب
چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399 - 15:10:05
آریا بانو - سلامانه: بیماری کبد چرب، اغلب بدون علامت است. ورزش منظم و به خصوص ورزش‌های هوازی و استقامتی و رژیم‌‌های غذایی نقش موثری در درمان کبدچرب دارند. 
اگرچه بیماری کبدچرب بدون علامت است اما می‌تواند به‌ مرور زمان و با افزایش میزان چربی کبد با علائمی از جمله دل‌ درد، بی‌اشتهایی، ضعف مفرط، تهوع، کاهش وزن، کاهش تمرکز و توجه و ... خود را نشان دهد.
افراد مبتلا به این عارضه باید از مصرف چربی‌‌های اشباع، شکر، نمک، سیگار و غذاهای حاوی کربوهیدرات زیاد مثل شیرینی‌ها و برنج خودداری کنند و برای بهبود کبدچرب، به مصرف سبزیجات و میوه‌‌های تازه توجه خاصی داشته باشند.
در کنار افزایش فعالیت بدنی، مصرف 5 میوه می‌تواند در مقابله با این بیماری نقش داشته باشد که به آنها اشاره می‌شود.
توت فرنگی: توت فرنگی سرشار از ویتامین c و آنتی‌اکسیدان هایی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به پاکسازی کبد و سم زدایی از بدن کمک می‌کند. اسیدهای طبیعی موجود در این میوه اثرات محافظتی از کبد دارند و اگر دچار کبد چرب هستید، روزانه حداقل 7 تا 8 عدد توت فرنگی بخورید.
لیمو: لیمو غنی از ویتامین c بوده و حاوی اسیدسیتریک است و خاصیت سم‌زدایی از کبد را دارد. مصرف لیمو، فرایند هضم مواد غذایی را نیز بهبود می‌بخشد. برای بهبود بیماری کبدچرب، نوشیدن روزانه یک لیوان آب به همراه لیموی تازه موثر خواهد بود.
گلابی: مصرف گلابی، به سم زدایی کبد و لوزالمعده کمک می کند. گلابی مقادیر مناسبی از فیبر محلول و نامحلول را برای تقویت کلسترول و تنظیم عملکرد روده ها دارد. ضمن اینکه یک گزینه عالی در میان میوه ها، برای کاهش وزن است.
خربزه: مصرف این میوه باعث پاکسازی کبد و کاهش بقایای چربی موجود در آن می شود. نوشیدن آب خربزه در ساعات بعد از ظهر، به درمان کبد چرب کمک می کند.
​ تمبر هندی: این میوه گرمسیری خواص بی نظیری دارد. سرشار از فیبر بوده و بهترین خوراکی برای درمان تصلب شرایین محسوب می شود. به بهبود فرایند هضم و کاهش وزن کمک می کند. لبته مصرف تمبر هندی درمان کننده کبد چرب نیز است و منجر به کاهش مقادیر چربی اطراف کبد می‌شود و به کاهش کلسترول خون نیز کمک می کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/304056/5--میوه-موثر-برای-مقابله-با-کبد-چرب
بستن   چاپ