آریا بانو
نکات مهم سلامتی با طعم میوه‌ و سبزی
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 13:44:42
آریا بانو - جام جم / میوه‌ها و سبزیجات از زمانی که به یاد داریم، بخشی از رژیم غذایی ما بوده‌اند. با این حال هنوز هم نکات زیادی وجود دارد که ما درمورد این مواد غذایی مفید نمی‌دانیم.
دانستن نکات جدید در این زمینه می‌تواند برای ما مفید باشد. موارد زیر از این جمله است:
گریپ فروت با داروها تداخل ایجاد می‌کند:
گریپ فروت، یک میوه مغذی و مفید است، اما اگر همراه با داروهای خاصی مصرف شود، می‌تواند مضر باشد. ترکیبات موجود در گریپ فروت ممکن است با برخی داروها واکنش‌های بدی ایجاد کند. این واکنش‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
اگر دارو مصرف می‌کنید، قبل از خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب آن، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
کلم بروکلی پروتئین بیشتری نسبت به استیک دارد:
پروتئین موجود درکلم‌بروکلی از پروتیئن یک استیک متوسط بیشتر است. این پروتیئن بدون هرگونه چربی‌های اشباع و ترانس یا کلسترول است و شما می‌توانید با مصرف کلم‌بروکلی تمام پروتئین‌های مورد نیازتان را با ریسک پایینی از بیماری‌های قلبی و عروقی دریافت کنید.
پوست پرتقال خواص شگفت‌انگیزی دارد:
پوست میوه‌ها و سبزیجاتی مانند هویج، سیب و خیار می‌تواند از خود آنها مفیدتر باشد.
فیبر موجود در پوست پرتقال بیش از چهار برابر میوه اصلی است. پوست پرتقال همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری نسبت به میوه داخل آن است. بهترین راه برای مصرف پوست پرتقال، رنده کردن آن داخل غذاها یا مخلوط کردن آن با ماست یا غلات است.
فلفل دارای خاصیت انعقادی است:
فلفل که در بیشتر موارد به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز در انعقاد خون زخم‌ها داشته باشد.
به گفته برخی متخصصان، شما حتی می‌توانید مقداری فلفل قرمز را روی زخم بپاشید. در این حالت فلفل می‌تواند مانند یک گاز استریل عمل کند.
سیب می‌تواند مانند قهوه شما را بیدار نگه دارد:
اگر معمولا بعد از ظهرها احساس کمبود انرژی دارید، با مصرف یک عدد سیب هنگام صبح می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. کربوهیدرات ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیاد سیب، شما را در طول روز سرحال و پرانرژی نگه خواهد داشت.
آناناس جوانه‌های چشایی را از کار می‌اندازد:
آناناس حاوی آنزیمی به نام برملاین است که جوانه‌های چشایی را از کار می‌اندازد. بعد از خوردن یک آناناس، ذائقه شما حساسیت خود را تا زمانی که دهان بتواند دوباره خود را ترمیم کند. این کار حدود یک روز طول می‌کشد. قرار دادن آناناس خرد شده در یخچال کمی قبل از مصرف باعث می‌شود آنزیم‌های آن تجزیه شو‌د و تأثیر بسیار ضعیف تری داشته باشد.

http://www.banounews.ir/fa/News/298573/نکات-مهم-سلامتی-با-طعم-میوه‌-و-سبزی
بستن   چاپ