آریا بانو
وزیر آموزش و پرورش: برای برگزاری کنکور در دهه سوم تیر آماده هستیم
یکشنبه 31 فروردین 1399 - 12:23:25 AM
آریا بانو - فارس / وزیر آموزش و پرورش از ثبت‌نام 9.5 میلیون نفر در سامانه شاد خبر داد.
محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب شبکه دوم سیما درباره شبکه آموزش دانش‌آموزی(شاد)، اظهار کرد: کرونا به عنوان یک پدیده عالمگیر، مخاطرات زیادی برای همه جوامع از جمله مشکلاتی را برای آموزش به وجود آورده است؛ حدود 1.5 میلیارد دانش‌آموز و دانشجو در سراسر دنیا از رفتن به مدرسه و حضور در کلاس محروم شدند که حدود 90 درصد جمعیت در دنیا می‌شود و به همین دلیل کشورها برای این وقفه طولانی باید تدبیر می‌کردند.
وی ادامه داد: ما هم باید برای آموزش در شرایط کرونا تدبیر می‌کردیم و در همان روزهای اول باید واکنش سریع نشان می‌دادیم که در ابتدا برنامه تلویزیونی آغاز شد و مفید و مؤثر بود؛ به معلمان فراخوان دادیم که هر کاری می‌توانید انجام دهید تا آموزش تعطیل نشود و معلمان هم کارهای خلاقانه خوبی انجام دادند اما همه اینها اشکالاتی داشت مثلا تلویزیون یکسویه بود و بر آموزش معلمان نیز اشراف و نظارتی نبود.
حاجی‌میرزایی به طراحی سامانه شاد اشاره کرد و افزود: بر این اساس تلاش کردیم تا سامانه‌ای را طراحی کنیم که همان فضای آموزشی واقعی را در فضای مجازی شکل دهیم یعنی همان مدرسه، همان کلاس، همان مدیر، همان معلم و همان دانش‌آموزان در فضای مجازی حضور یابند.
حاجی میرزایی اضافه کرد: 70 تا 75 درصد محتوای آموزشی تا قبل از ایجاد شبکه آموزش داده شده است و در ابتدا ارزیابی نسبت به آموزش‌های انجام شده صورت می‌گیرد و بعد مابقی آموزش‌ها داده می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: روز نیمه شعبان آغاز به کار کردیم و الان 9.5 میلیون نفر به این سامانه پیوستند و 7 میلیون کاربر فعال در روز دارد که کار آموزشی انجام می‌دهند؛ در این سامانه تاکنون 96 میلیون فایل مبادله شده است.
وی در خصوص دانش‌آموزان کنکوری و اینکه زمان تقریبی برای برگزاری آن اعلام شود، اظهار کرد: دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای ما اهمیت ویژه دارند و معمولا 90 درصد محتوای آموزشی قبل از سال جدید انجام می‌شود؛ ما برای سال دوازدهم، ماه اردیبهشت را برای مرور دروس در نظر می گیریم و بعد از آن سه ماه برای امتحانات نهایی زمان داریم و 3 هفته هم بعد از امتحان نهایی برای کنکور فاصله باید باشد و دهه سوم تیر آمادگی برای برگزاری کنکور داریم.
حاجی میرزایی درباره امتحان نهایی گفت: این امتحانات قرار است حضوری باشد و ما سالن بزرگتری را اختصاص می دهیم و پروتکلی که وزارت بهداشت اعلام کند را انجام خواهیم داد ولی اگر در آن زمان نتوانیم بر اساس نظر وزارت بهداشت آزمون حضوری برگزار کنیم، آماده برگزاری آزمون غیرحضوری و مجازی هستیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/297431/وزیر-آموزش-و-پرورش--برای-برگزاری-کنکور-در-دهه-سوم-تیر-آماده-هستیم
بستن   چاپ