آریا بانو
احتمال ورشکستگی سینماهای AMC در آمریکا
جمعه 22 فروردين 1399 - 15:23:26
آریا بانو - تسنیم / مجموعه سینماهای زنجیره‌ای AMC آمریکا به‌خاطر تعطیلی ناشی از بحران کرونا به تدریج در حال کم شدن ذخیره نقدی و به دنبال آن اعلام ورشکستگی است.
تحلیلگران وال استریت اعلام کرده‌اند که مجموعه سینماهای زنجیره‌ای AMC آمریکا دارنده بزرگترین سالن‌های سینما، به‌خاطر از دست رفتن منابع مالی اعلام ورشکستگی خواهند کرد.
بی‌شک این خبری بسیار نگران‌کننده و زنگ خطری برای سینمای هالیوود محسوب می‌شود.
اریک هندلر تحلیلگر وال استریت دیروز پنجشنبه نوشت: بر اساس بررسی ما ازتعطیلی سالن‌های سینما که همچنان نیز تا ماه آگوست ادامه خواهد یافت، عدم وجود نقدینگی برای شناور ماندن در سطح نرم اقتصادی، انتظار داریم که این کمپانی به زودی با خطر ورشکستگی مواجه شود.
شرکت سینماهای زنجیره‌ای AMC گزارش داده که تا 31 ماه دسامبر 2019، 265 میلیون دلار نقدینگی، و معادل همین مبلغ در گردش داشته است، به‌علاوه 332 میلیون دلار در قالب های اعتباری دیگر.
هندلر در ادامه گزارشش می نویسد: AMC یک شرکت نمایش فیلم است و طبیعتا انعطاف‌پذیری مالی اندکی دارد. ما معتقدیم میزان خرج نقدینگی ماهانه این شرکت در این شرایط بدون درآمدی رقمی حدود 155 میلیون دلار در هر ماه است و این فعلاٌ AMC را تا ماه‌های منتهی به ژوئن و جولای شناور باقی خواهد گذاشت.
سهام شرکت سرگرمی AMC در معاملات دیروز پنجشنبه بیش از 4 درصد سقوط داشت.
تحلیلگر ارشد وال‌استریت با اشاره به این مطلب که وام دولت آمریکا هم شاید نتواند به AMC کمک کند، ادامه داد: حتی اگر AMC از بودجه وام‌های دولتی استفاده کند، نرخ بالای بدهی این شرکت با بدهکاری 4 میلیارد و 750 میلیون دلاری، تغییر سازماندهی کلی را اجتناب ناپذیر می‌کند. همین پیش‌بینی برای ورشکستگی را بسیار محتمل خواهد کرد.
پیش‌بینی هندلر مبنی بر اینکه سالن‌های سینمایی AMC به ورشکستگی نزدیک می‌شوند، پس از آن اتفاق افتاد که آلن گولد از مرکز تحقیقاتی Loop Capital، در یادداشتی در تاریخ 8 آوریل، آن سناریو را «یک احتمال جدی» خواند و افزود که این شرکت برای شناور ماندن و ممانعت از ورشکستگی به «تأمین مالی تقلیل دهنده» برای شناور ماندن نیاز دارد.
AMC بزرگ‌ترین مجموعه سینماهای زنجیره‌ای آمریکا در تلاش برای کم کردن هزینه‌ها به‌خاطر تعطیل شدن یکپارچه سالن‌هایش برای زمان نامحدود ‌به‌خاطر بحران کرونا، 600 پرسنل خود و حتی آدام آرون مدیرعامل را به مرخصی فرستاده است. این شرکت همچنین به مالکان سالن‌های سینما اعلام کرده که از اول ماه آوریل مادامی که همچنان سالن‌های بسته‌اند هیچگونه اجاره‌ای پرداخت نخواهد کرد.
اریک وولد تحلیلگر ارشد مرکز مطالعاتی B. Riley FBR روز پنجشنبه در یادداشتی نوشت: حذف یا به تعویق انداختن پرداخت اجاره سالن‌ها می‌تواند تعداد ماه‌هایی را که AMC می‌تواند حتی بدون درآمد از ورشکستگی جان سالم به در ببرد را 2 برابر کند. این شرکت همچنین می‌تواند از سرمایه‌گذاران کمک مالی در گردش شامل به تعویق انداختن پرداخت هزینه‌های استودیوها که می‌تواند عامل بالقوه‌ای برای افزایش سطح امنیت مالی و خرید زمان بیشتر باشد، به‌دست آورد.
در پی شیوع کرونا هالیوود روزگار بسیار غم انگیزی را در عرصه تولید و فروش و اکران پشت سر می‌گذارد، تقریباٌ تمام پروژه‌های سینمایی هالیوود تولید خود را به دلیل شیوع کرونا متوقف کرده‌اند. از سویی اکران بسیاری از آثار مطرح سینمایی با اعلام سازندگان آنها در پی شیوع کرونا به تعویق افتاده و مهم‌تر از همه اینکه دست‌اندرکاران هالیوود به درستی نمی‌دانند چه زمانی سایه بحران شیوع ویروس کرونا از سر دلارهای سبز آمریکایی کنار خواهد رفت.

http://www.banounews.ir/fa/News/293354/احتمال-ورشکستگی-سینماهای-AMC-در-آمریکا
بستن   چاپ